söndag 19 oktober 2014

Vardagsrummet denna söndag

Hallå denna söndagskväll! 

Även denna dag har varit en dag med avkoppling. Förutom ett ärende på fm/lunch, så har det varit en slapp dag. 

Jag har småfixat lite i vardagsrummet. Nya kuddar i rottingfåtöljerna. Dessa kommer från HM och passar så himla bra ihop med fotpallen. 
Det blev mycket mera enhetligt och smälte mer samman än de rutiga i bruna toner, som låg där innan. 


Kohuden har hittat tillbaka till whiskyhörnan. Det var dit jag köpte den, men sen har den flyttat runt lite. Nu ligger den där igen. 

Passade förstås på att knäppa några bilder när solen letade sig fram. Det har varit sol och grått om vart annat idag.





På eftermiddagen åkte jag ner till vår större matbutik och köpte en till lykta...
En lite större och silvrigare än den jag köpte tidigare i veckan, som jag visade HÄR
Såg denna samtidigt som jag såg den andra första gången, men tyckte att den andra passade bättre i sovrummet. Sen började jag fundera på om inte den här skulle passa i whiskyhörnan? Och när jag såg den hos DEN HÄR bloggerskan, så bestämde jag mig! ;) Kunde inte låta bli att ta fram mina små hjortar/renar ;) 

Lärk-kvistarna åkte också fram. Lite höstpynt, så där i alla enkelhet ;)
Så mysigt att tända lite ljus. Både lyktor och ljuvliga doftljus! Njuter av det en stund, snart dags att gå och lägga sig ;) 


Hoppas ni haft en lika fin och skön helg som jag har haft!



Maria


6 kommentarer:

  1. Så fint och mysigt du har det. Snyggt med lyktan ihop med renarna! Jag börjar se fram emot advent och jul, det har nog aldrig hänt så här tidigt förut, jag brukar hålla kvar vid sensommar och höst så länge det går.
    Gullig du är som länkar till mig:)
    Helgen har varit bra, men man tänker ju lite extra på D's operation i morgon så riktigt som vanligt känns det inte.
    Ha en fin start på veckan
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med en skön söndag, har jag också haft idag. Snygg lyktan är du köpt. Jag investerade i lite ledljus i vax med timer igår. Blev lite harig med ljus och lyktor, sen det brann förra året... Önskar Dig & familjen en ny härlig vecka!
    Måndags kram från Kate

    SvaraRadera
  3. Hej! Första gången jag kikar in här. Vad fint du har! Håller med.. kuddarna passade ju superbra med fotpallen. Riktigt snygga!

    Med vänlig hälsning, Josefin

    SvaraRadera
  4. Vad fint ni har det. Gillar mattan under bordet. Snygg!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Dom kuddarna/fodralen har jag också spanat in. Tror dom skulle passa bra i min bruna soffa. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...