tisdag 21 oktober 2014

Stövletterna som fick mig att strunta i förnuftet...

Oh la la... kolla in mina nya stövletter!

Top: Bon a´parte   Kjol: Lindex   Stövletter: Ellos 

Nej vet ni vad... det är inte "dagens outfit". Bilderna är från i lördags, då vi var in och handlade blomsterlök. Fast jag fegade och tog stövlar med normal klack... och grov sula ;) 

Ärligt talat vet jag inte riktigt när jag ska använda dessa skönheter?? Klacken är ca 10 cm hög och smal!! Men det var något med dessa stövletter som fick mig på fall!

Och det var faktiskt just klacken... ;) SÅ snygg. Smäcker! Och så guldspännet på sidan... Ja, jag blev förälskad i dessa med en gång jag såg dem! Jag slog verkligen inte till på en gång. Nej, jag har tittat, suktat, längtat och framför allt tvekat! NÄR ska jag använda dem? Hur långt klarar man att gå i dem, liksom???


Om jag hade ett jobb där jag satt bakom ett skrivbord och kunde se proper ut, då vore det ju ingen konst! Men i mitt jobb... Funkar ju att ta dem TILL jobbet förstås... Men då kanske jag helst ska ta bilen ;) 
Jag ville så gärna ha dem... kanske kan ha dem när vi går ut och äter, och inte ska gå så mycket? Mest sitta vid ett bord... Och tänk att sätta upp dem på fotstödet på en pall i baren... Känna sig supersnygg om fötterna! 


Jag velade fram och tillbaka under en tid. Sen bestämde jag mig... Vad sjutton man lever bara en gång! Jag köpte dem! Jag struntade i allt vad förnuft heter och slog till! Om de så bara ska stå på skohyllan, så är de i alla fall mina nu! 

Lyckligare kanske jag inte blir av dem, men de gör mig glad! Blev ni intresserade så finns de HÄR



Maria

18 kommentarer:

  1. Men åh supersnygga! Och de passar dig jättebra!

    Jag brukar också komma hem med sån där klack hehe! Man kan ha dem på fest och när man ska ut och äta, och sen brukar jag ta med ett par extra skor ifall man får ont!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga! :-) Passar att ha i detta flesta tillfällen, och precis som föregående kommentar, så är det kanon att ha ett par extra med sig ifall man blir trött och vill byta, det brukar faktiskt jag göra. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. Snygga men du får väl använda dem som barhängsdojja.
    Ha en bra tisdag och resten av veckan förståss/ Monica

    SvaraRadera
  4. URSNYGGA verkligen!! :)

    Självklart har ju föräldrarna ALLTID det yttersta ansvaret och jag kan bara svara för mig själv, men jag gör allt i min makt att ha uppsyn över min son. MEN han cyklar tex på en sån där springcykel och det går undan och rätt som det är svänger han bara rakt ut i vägen. Det är då jag vill kunna lita på att andra vuxna har ett bättre omdöme. Det är det som gör mig rädd. Jag släpper aldrig min 3-åring själv. Men när de närmar sig 7 år tex. Cyklar runt området själva. Då har de fortfarande inget trafikvett. Men ska jag behöva vara hack i häl på mina barn konstant då också eller ska jag våga släppa dem lite fria runt området. Det hör väl till utvecklingen också. Ändå är jag rädd att någon ska köra på dem med tanke på trafiksituationen här.

    Tack för din kommentar. Jag förstår vad du menar.. och du likaså mig antar jag.
    Många kramar Josefin

    SvaraRadera
  5. Härligt Maria, där gjorde du alldeles rätt :) Keep them on!!!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  6. Absolut jättesnygga, härligt att du slog till. Jag har ju några par high heels och precis som du skriver så till och från jobbet men bara när jag kör bilden dit:) Förr hade jag alltid högklackat när jag var ute , men nu har jag börjat bli lite rädd för att ramla och blivit bekväm av mig, är mycket skönare att promenera runt i stan med lite lägre klackar. En gång för länge sedan fastnade jag med en klack i spårvagnsspåret, tur för mig att ingen spårvagn kom just då. Tycker dock att det är det snyggaste som finns med höga klckar.
    Ha en fortsatt fin vecka/
    Kram Berit

    SvaraRadera
  7. Gud vad snygga! Ja så ska man absolut göra ibland tycker jag. Strunta i förnuftet och bara vara snygg och läcker. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  8. Jättesnygga!! Klart att du skall använda dom när du får möjlighet! Hållningen blir ju så fin, när man har någonting med klack!
    Jag är ganska lång, men gillar ändå att gå i boots med klack.
    Ha en fortsatt mysig kväll!! Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Oj oj så läckra helt i min smak, tänk att för några år sen gick jag alltid i sådana höga klackskor, men med åren har jag blivit bekväm och använder knappt högklackat alls längre, sorgligt nog och så även till min sambos stora sorg med.
    Ha en fin kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Klart du skulle ha dem! Supersnygga! Ibland måste man ju få unna sig något man verkligen vill ha även om det inte är varken logiskt eller praktiskt:). Du hittar säkert bra tillfällen att ha dem.
    I dag har jag haft en tuff dag på jobbet. Men i morgon är det en ny dag:)
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Bra gjort!! Jag har flera såna med smal klack. Gillar dom bäst. Inte dom bästa när man går i stan på kullerstenar men men och när man går in i affärer med galler i entrén får man gå lite på tå. Ska man vara fin....

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Wow vilka snyggingar! Men jag håller med, 10 cm är högt... Jag jobbar på kontor men kan inte ha så höga klackar ändå ;) Köpte ett par pumps för några år sedan med den höjden och de står på hyllan i sovrummet.
    Men absolut kul att ha såna till fest! Och även hundarna ser impade ut :) kram Suss

    SvaraRadera
  13. Hallå så snygga!!
    Min stora dröm är att kunna gå i sådana, men jag skulle bryta ihjäl mig direkt. Och hållningen sen, mina ben går inte att räta ut om jag har skor med klack. Att gå med ben i typ 70 graders vinkel är inte fint!:-P
    Så om du klarar att gå i dom, gör det och gör det ofta! Är avundsjuk så det sjunger om det:-D
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Men så underbar stövlett!!
    MÅste köpa nya skor jag...
    Dock vill man alltid köpa fin skor hela tiden och inte vardagsskor.
    Älskar verkligen skor.... Kram

    SvaraRadera
  15. Amen alltså….så snygga!!! Sexy dessutom!!! Wow, you go girl. Älskar den på dig, just så där.

    KRAM!

    SvaraRadera
  16. Jättefina och du hittar säkert något bra tillfälle att vara snygg i dem.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  17. Säger bara Waooooooo ♡ ...
    Om både fotona,dig & stövletterna /Kram

    SvaraRadera
  18. De var jättefina! Jag tycker du gjorde rätt i att behålla dem, du är supersnygg! Kram Stina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...