tisdag 28 oktober 2014

Tisdag som känns som torsdag och kanske är lill-fredag? ;)

Ja, idag är det tisdag.


Och eftersom morgondagen är min sista arbetsdag denna vecka, så borde det bli lite fredagskänsla imorgon? Vilket innebär att det blir lite torsdagskänsla idag? ;) Och imorgon är det ju onsdag d v s "Lill-lördag" och då måste ju tisdagar vara "Lill-fredag". Så där, då känns det redan bättre med tisdag ;) 
Fast om jag ska vara ärlig så har min tisdagsångest (Har alltid tyckt att tisdag, kanske mest ordet tisdag egentligen, har känts tråkigt) släppt lite. Nya rutiner och vanor har fått tisdagar till bra dagar. Jag har en ordentlig sovmorgon och börjar inte förrän kl 9:30. Vilket gör att jag kan ta en power walk, utan att gå upp supertidigt, och kan äta frukost i lugn och ro efter duschen. 

Ikväll, efter middagen, så tror jag det blir ett besök in till den  nya stora Ica Maxi-butiken som de byggt strax innan man kommer fram till Uppsala från mitt håll. Tar väl knappt 10 min att åka dit. De öppnade i onsdags och det har varit mycket bilar på parkeringen varje gång någon av oss åkt förbi. Men ikväll så tror jag vi ska våga oss på ett besök. Är så nyfiken, det ser så stort ut!
Förr handlade jag nästan uteslutande i en och samma mataffär, men nu brukar jag alternera mellan olika. Både Kvantum-butiken här hemma i "byn", och andra affärer i Uppsala eller Eurostop/Arlanda. (Jag bor ju typ mitt emellan Arlanda och Uppsala) Så nu finns det ett alternativ till ;) 

Men nu, dags att göra sig iordning för jobb. Smink och kläder ska på! "Lill-fredagen" är igång!


Maria 


7 kommentarer:

  1. :-) för dig lill lördag och för mig "måndag" idag, olika kontraster verkligen. :-) Men jag önskar dig en jättebra dag oavsett vad det är för dag. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Tisdagar är verkligen den jobbigaste dagen i veckan för mig. Man kanske ska ta lite ledigt några tisdagar för att liva upp känslan lite. Eller en onsdag så tisdagen känns som fredag. Hmmm, nu satte du griller i huvudet på mig :-)
    Jag hoppas din dag blir fantastisk i alla fall.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Det blev virrigt det där med vilken veckodag det var idag... ;) Skönt att du har din ledighet kvar! Hoppas det är mindre med folk på nya ICA idag....
    Kram Kate

    SvaraRadera
  4. Vilken god frukost:) Jag har haft en supermysig ledig dag idag, och så ringde Daniel och frågade om vi ville äta middag ute:) Ja tack:)
    Det är lite spännande med nya mataffärer, hoppas den var bra.
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vad skönt med långledigt :-) tisdagar har alltid varit längsta dagen på veckan riktigt tråkiga men sen jag började vara ledig på onsdagar så känns den bättre
    Vi har också Maxi och handlar oftast där men jag har alltid en tendens att fylla vagnen med annat kul som inredning innan jag kommit till maten :-)

    Ha en fin onsdag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Härligt med lite ledighet!

    Kul med ny matbutik! Det är så härligt när en butik är helt ny - känns superfräscht då!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Hej hej!
    Nu har jag läst ikapp..;)
    Vi har också en stor Maxibutik där jag oftast handlar... problemet är ju bara att den är FÖR stor så allt möjligt brukar åka med hem...
    Guuud så skönt med långledigt. det skulle jag med vilja vara..bara vara hemma och komma i kapp.

    Å så läste jag ditt fina inlägg om täbygalopp... blev tårögd...för visst är det så att man ofta säger spontant NEJ..och glömmer det där viktiga med här och nu. att se lyckan i sitt barns ögon då man gör saker för dem..ställer upp med sin tid...den betalar allt man inte hinner...♥
    Vilken fin bukett blommor! Jag brukar också unna mig snittblommor till helgen. Eftersom de oftast hamanr i badrummet numera har jag börjat köpa 2...;)
    Men nu kommer ju hyacinetrna...hallelulja för dem... de står sig ju liiiite längre i alla fall.
    Kraaaam Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...