lördag 25 oktober 2014

Hemmaliv

Fredagen kom och fredagen gick 


Jag hann inte ens med ett blogginlägg! ;) Det var en lugn dag på jobbet igår. Och åh, vad vi behövde det! Hela veckan har flutit på rätt bra och fredagen var riktigt behaglig. Sen råkade jag ju kamma hem andra vinsten i ett trevligt lotteri som jag och ett gäng kolleger roar oss med en gång i månaden. Lite påfyllning i vinkylen skadar ju inte. 


Fredagkvällen blev en mycket trevlig kväll tillsammans med svärföräldrarna och den utflyttade dottern med sambo, som också var hemma på besök. Vi firade Minstingen lite så där en dryg vecka i förskott. Med smörgåstårta, mums så gott. Men den kommande jubilaren föredrog sushi ;) 

Det blev en kväll med glada skratt och massa prat. Men inget bubbelbad ;) Känns nästan konstigt med en fredagkväll utan bad, haha.... 


Efter lunch idag, då svärföräldrarna åkte hem, drog jag och döttrarna iväg och handlade mat. Två gånger... Det man inte har i huvudet det får man ha på gaspedalen. Eh... nej, det finns inget som heter så, va? ;) Jag har fixat och pysslat i köket här under eftermiddagen samtidigt som jag lyssnat på lite bra musik. Det blir trerätters idag. 

Jag tokgillar att förbereda och pyssla i köket, på helgerna. Trivs så bra i vårt kök. Eller förresten, jag trivs så himla bra över huvud taget i vårt hus. Och jag är en riktig hemma-människa även om jag uppskattar att vara ute på roligheter också. 
Jag har precis druckit säsongens första, men säkerligen inte sista, heta äppeldrink tillsammans med Mannen i mitt liv. Och strax hoppar jag in i duschen för att sedan glida ner i badet där ute. En hel helg utan bad... nej, det går inte an. 

Hoppas ni njuter av er lördag lika mycket som jag! Och för att ni ska slippa se en bild på en drink eller smörgåstårta, så blir det lite hallbilder idag ;) 


Maria

7 kommentarer:

  1. Vet du, vi pratade i går om den där äppeldrinken på jobbet. Har andlat det som behövs och att ha traditioner som bad eller bastu, ja det är sååå mysigt. Vi ska basta såklart.. Bara någon orkar tända ... Kraaam fina du/ Pia

    SvaraRadera
  2. Ha en underbar helg,vännen! Och nu äntligen känns det som om jag börjar bli människa igen!

    SvaraRadera
  3. Så mysigt ni har det:)! Skönt att ta det lugnt och bara vara och umgås. Jättefint har du det i hallen.
    Ha en underbar stund i spabadet
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Så fint och välkomnande i er hall. Snygg spegel. Jag älskar de dagarna jag får gå hemma och skrota. Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Go kväll!
    Vilken härlig fredag, du hade! Visst är det mysigt att ha dom nära och kära runt sig! Tror även att dagen och kvällen idag har varit minst lika trevlig!! Så nu önskar jag dej en riktigt God Natt! Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Äppeldrink lät gott! Jag trivs också hemma :-) Ha en fin söndag!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...