söndag 5 oktober 2014

En riktigt rolig lördag med mäss-besök

Alltså vilken rolig dag vi hade igår!


Helnöjd sitter jag här hemma i soffan och tänker på vilken lyckad lördag vi fick igår, jag och Mannen i mitt liv. Vi tog bilen in till Stockholm kring förmiddag/lunch, checkade in på modernt snyggt hotell, fick ett rum på tionde våningen med fin utsikt. 
Vi slank in på centralstationen och drack ett glas rött, och sedan tog vi tunnelbanan till Slussen. Om vi tyckte att det var mycket folk på tunnelbanan, så var det absolut inget jämfört med bussen som tog oss från Slussen till Nacka strand! Vi stod som packade sillar och bussen skyltade "FULLSATT". Jo, det kan man nog säga. Egentligen gillar jag inte att stå och trängas så där otroligt tätt in på okända människor, men stämningen på bussen var ändå god, med glada skratt och förväntan, så jag tänkte inte så mycket på det där med lätt "cellskräck" ;) 
Målet var mässan på Nacka Strand, dit hela buss-lasten skulle. En öl-och whiskymässa som jag inte hade några som helst förväntningar på egentligen. Jag minns inte ens var jag läste om mässan, när jag frågade Mannen i mitt liv för några veckor sedan om vi skulle gå. Men någonstans på nätet, säkert? Eftersom jag visste att en för detta kollega brukar gå på mässan, så tänkte jag att "varför inte" och så frågade jag Mannen i mitt liv, han hängde på min idé och så bokade vi hotell. 
Whisky är ju inte min grej, men en och annan öl, kan jag ju provsmaka tänkte jag och så kan vi ju alltid åka in till stan, om det kändes trist. Så gick tankarna när vi åkte ut dit. Men alltså, jisses vilken rolig mässa! I entrépriset ingick ett öl-provarglas, och så kunde man köpa till whisky-provarglas på plats. Till min glädje så kunde man dessutom prova betydligt mer än bara öl och whisky. Rom till exempel. Jag gillar rom, så där köpte jag ett par provsmak bland annat. Så testade vi någon drink, lite öl m.m. Allt i ganska små storlekar och till en hyfsat billig peng. 
Mässan var som ett enda stort krogbesök. Som en fest. Härlig stämning, mycket folk. Definitivt flest män tror jag? Riktigt riktigt roligt och trevligt! Jag kan verkligen rekommendera den mässan om man gillar krogliv och god dryck ;) Den före detta kollegan träffade jag också på, vilket var riktigt trevligt! Vi har inte setts sedan hon slutade på min arbetsplats för tre(?) år sedan. Men hon var sig lik. Lika glad och sprudlande. 
Nöjda och aningen glada i hatten tog vi oss ca fem timmar senare tillbaka in till centrum för att käka en bit mat i Gamla Stan. Sådana här roliga kvällar vill jag definitivt ha fler av! 
Efter en ordentlig frukost i förmiddags så blev det en runda i affärerna. Mannen i mitt liv behövde köpa byxor. Men eftersom han inte ville prova, vilket jag sa var att måste, så skyllde han på att han inte hittade några som föll i smaken. Jag däremot har inget emot att prova om jag hittar byxor som faller mig i smaken, så det var jag som åkte hem ett par byxor rikare ;) En mysig fika inne på NK blev avslutningen på rundan innan vi åkte hem igen. Och när vi kom hem, så konstaterade vi att det var tomt på folk hemma och huset låst. Och vi hade ingen nyckel... (Gissa om vovvarna innanför, som såg oss genom fönstret, undrade vad vi höll på med? Varför kom vi inte in, när vi kom hem??? ;)

Tack och lov att hela familjen är utrustad med mobiler... Det resulterade i en tur in till Uppsala för att hämta upp både barn och nyckel på stan ;) 


Maria

5 kommentarer:

  1. Vilken helg! Det låter som du fick till lite balans i livet igen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. HaHa! Vad roligt du verkar ha haft. Så ska man ju ha det... Kanske vi tar ett besök där nästa år. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Verkar som en kul mässa. Kanske man ska prova nästa år. Inte hört om den förut. Och hotell natt är ju aldrig fel.
    Snopet med nyckeln.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Det skulle min man älska och jag kan gärna göra honom sällskap :)

    SvaraRadera
  5. Underbar helg ♡ ...
    /Kram & ha en fin dag!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...