söndag 26 oktober 2014

Att ställa upp för andra

Det blev en tur till Täby.


Jag hade tänkt mig en skön söndag hemma. Kanske sy den där gardinen till hallen, som aldrig verkar bli av... Därför var jag rätt snabb på att först säga nej, när Minstingen vid frukosten berättade att hon tyckte vi skulle åka till Täby Galopp. Men så fick några ord från Mannen i mitt liv mig att tänka om. Nej, det var inte så att han skällde på mig utan gjorde mig påmind om saker och ting, bara. 

Så efter lunch bar det av mot Täby. Syftet med att åka till Täby Galopp var att Minstingen skulle fota. Hon har bytt gymnasieprogram och läser nu foto, och ville väl träna lite. Hon bytte objektiv fram och tillbaka och ändrade inställningar hit och dit och vi gick runt och fotade och hon var nöjd och glad. Nöjda och glada var även de andra två hemmaboende döttrarna som var med i bilen och blev avsläppta ett stenkast från Täby Galopp. Där ligger nämligen Täby Centrum med alla dess butiker.


Även om jag inte fick min gardin sydd, så känns det bra att ha ställt upp med tid för någon annan. Och jag och Mannen i mitt liv fick ju varsin kopp kaffe ute i friska luften också. Sånt som jag gillar ;) Det blev en mysig dag.



Maria

9 kommentarer:

  1. Jag slutar aldrig förvånas över dig Maria. Såå himla nobelt gjort och speciellt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Förstår precis! Att vara med när det är extra viktigt, att kunna lägga om planerna, vara tillsammans. Underbart!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Fint, ja ibland gäller det att kunna ändra på sina planer. Och det blev ju en fin dag ändå!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, vilken fin dag ni fick i Täby. Läste ditt inlägg häromdagen angående att elda gravljus inomhus. Vill bara upplysa om att gravljus är inte tillverkade för att eldas inomhus utan för att klara kyligt väder med vind, regn och rusk så de har en annan typ av ljusvax och även kraftigare ljusveke för att kunna hålla just den kraftigare värmen så snälla om du vet flera som eldar dem inomhus så informera dem att det är lika med brandfara!!!
    Hoppas nu du får en härlig vecka och till helgen när det är Allhelgonahelgen så tänder vi mängder av ljus utomhus och skänker våra nära och kära en extra tanke. Tack för inspirerande och härlig blogg. Kram,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill bara göra dig uppmärksam på att jag absolut inte använt gravljus inomhus! Skulle aldrig tänka tanken. Tror t.o.m att det står på förpackningar att dessa är avsedda endast för att ha utomhus? Jag skrev att jag hade dem på trappen, alltså utomhus. Jag känner heller ingen som jag vet använder den inne. Men nu kommer jag använda den sorten som jag tipsade om. Kul att du inspireras av min blogg!
      Kram/ Maria

      Radera
  5. Snyggt gjort!! Att vara flexibel, att tänka om och att tycka om den nya tanken är inte det lättaste...
    Men det brukar kännas så gott inombords efteråt.
    Jag hoppas att Du får en fin dag och en fin vecka!!
    kram lisa

    SvaraRadera
  6. Så härligt! Det är just det vi behöver och de sakerna vi minns. Gardinen blir säkert sydd en annan dag;)
    Ha en fin måndag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. God morgon!
    Visst gäller det att vara flexibel:-) Sy gardiner kan du göra en annan dag! Är ju viktigare att umgås, och ta vara på just detta att "barnen" vill göra någonting tillsammans med oss föräldrar!!
    Låter som om det blev en mysig dag!! Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Mysigt!! Ja ibland behöver man påminna sig själv om att bara umgås, jag vet;)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...