fredag 17 oktober 2014

Ibland är det de där små små sakerna

De där små små sakerna som gör skillnaden.

Utan att gå närmare in på ämnet, så var det en jobbig dag igår. Jag var helt slut. Olika symptom som tyder på något som tydligen stavas S T R E S S. Ja, en kollega upplyste mig om det också, även om jag begriper det själv med ;) 
En dag när jag slutade lite tidigt och hade tänkt sätta mig och sy... Istället låg jag i soffan med en klump i magen och illamående.  Efter en stunds vila så åt jag faktiskt middag med två av döttrarna och så ringde jag min fina vän, och vi pratade en stund. Efter det kändes det rätt okej igen. 
Sen drog två av döttrarna igång med att baka kladdkaka och jag kunde inte låta bli att föreviga stunden på bild. Det gjorde mig varm inombords att höra dem småprata och samarbeta kring bakningen. 
Jag är lyckligt lottad att jag kan tanka energi hemma med familjen. Ibland är det de där små små sakerna som betyder så mycket. 
Och den där kladdkakan... MUMS! Alldeles säkert inte bra för en stressad 43:årings "figur" att äta kladdkaka med glass därtill närmare kl 21 på kvällen... ;) Men vad sjutton... 

Men det var igår, hörrni... Idag är en annan dag och inte vilken dag som helst, det är FREEEEEDAG! Ha en fin sådan! 



Maria

10 kommentarer:

  1. Skönt att det känns bättre, vet hur det känns när man är totalt stressad, havererade själv i våras på jobbet, och det är inte kul. Men lite kladdkaka kan nog få vem som helst att må lite bättre oavsett tiden på dygnet. :-) En jättekram och jag hoppas verkligen att det fortfarande känns bra idag/Laila

    SvaraRadera
  2. Yes!!! Fredag är bäst. Härlig bild på tjejerna. Ja lite kaka kan göra susen och ett vänskapligt samtal med. Jag fikar gärna med dig en torsdag em. Vi får kolla in och bestämma vilken. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vad kan vara bättre än att "plåstra" om sig med lite kladdkaka... ;) Men var rädd om Dig vännen <3
    Maken och jag pratade just om stress igår, att jag mår så mycket bättre genom att ha prioriterat bortsaker i mitt liv. Beslut som varit de svårate i mitt liv.... På "bekostnad av andra" jag mår bättre själv. Men det är så det är, livets hårda skola!
    Önskar Dig en skön fredag, och hoppas det finns en bit kladdkaka kvar till Dig till eftermiddagskaffet idag... ;)
    Kram Kate

    SvaraRadera
  4. Hoppas du mår bättre idag. Jobbig med stresskänslan, jag känner igen den. Tänk på att försöka ta det lugnt, jag vet att det är svårt. Ta hand om dig vännen. Och släpp alla tankar på måsten så fort du kan i kväll.
    Stor kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vet Du vad?? kladdkaka kan man äta vilken tid som helst på dygnet;)) mums!!

    Hoppas Din dag blir bättre idag!! stressen är inte bra, den negativa stressen, men vi känner av den alla, tror jag, mer eller mindre. Bara man är vaksam i tid... och lyssnar på kroppen. Hoppa alla måsten ikväll och njut av att det är fredag!!:)) Prioritera!!

    Kul att du vill vara med och kommentera!!

    Var rädd om Dig!!
    kram lisa

    SvaraRadera
  6. Mmm, så gott! O choklad är ju faktiskt nyttigt för oss, så jag tror bara att det gör gott.
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du är piggare och kanske kan ta det (liite) lugnt idag. Kladdkaka kan manäta när som helst på dygnet ;).

    Önskar dig en skön fredag och mys med familjen.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Hoppas det blir en lugnare dag idag! Stress är ok ibland, om den är tillfällig och kanske går att påverka - men det är inte alltid enkelt... Kram!

    SvaraRadera
  9. Hej Maria ! Vi träffades föra aret pa mitt Kök i Stockholm ! Vi (Henrik o jag, jag är fransyska) hade en liten monter och vinprovningar ... Kommer du ihag ? Ska du komma tillbaka om 2 veckor ? Skulle vara kul va ? Trevlig helg o good natt ! Hélène

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hélène! Visst kommer jag ihåg dig och Henrik, i er lilla trevliga monter! =)
      Jag ser ofta att du skriver på Facebook, men kan tyvärr ingen franska... ;)
      Ja, vi kommer på mässan igen om två veckor! På lördagen. Ser verkligen fram emot det. Vi ses då!
      Kram och trevlig helg!
      /Maria

      Radera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...