fredag 10 oktober 2014

50 tulpaner på bröllopsdagen, en aning telepati och kanske lite orange?

Han kom hem med ett helt fång tulpaner igår!


"Han" är ju såklart Mannen i mitt liv i detta fall.  Inte mindre än femtio tulpaner hade han med sig.

Jag får faktiskt alltid blommor på bröllopsdagen. Men sorten varierar. Oftast rosor eller liljor. Men denna gång var det en mäktig bukett med tulpaner. 

De pryder nu soffbordet i vardagsrummet.
Lite lustigt var det att han kom med tulpaner just i orange, tycker jag. Ganska otippat (även om jag fick en lika bukett i vintras/våras) och det lustiga i det hela var att när jag igår förmiddag låg i den där soffan...

Då vandrade mina tankar iväg till inredning. Vilket de gör ganska ofta när det gäller mig. Jag fick en liten tanke på att kanske ha lite kuddar i mustigt orange eller rostrött, nu i höst... blandat med brunt. (Kände han av mina tankar, kunde han ha läst dem? ;)

Jag trodde aldrig jag skulle vilja ha in de färgerna i inredningen mer, efter att ha levt flera år med hemska terracottafärgade väggar i vardagsrummet. Ja de första åren, tyckte jag väl inte att de var hemska, men ganska snart tröttnade jag.


Fast nu är ju läget helt annorlunda... det är inte väggarna som ska målas. De får fortsätta vara vita. Några kuddar i orange är ju lätt att plocka bort när man tröttnat. Men det vore ganska snyggt med lite brända toner av orange så här på hösten. Eller hur?

Oavsett om det blir några kuddar i orange, eller ej, så är tulpanerna i orange väldigt vackra när höstsolen lyser in på dem!



Maria

10 kommentarer:

  1. Vilka underbara tulpaner och färgen är jättesnygg, tror det blir bra med den typen av färg till kuddar i höst.

    Hoppas du har en härlig fredag

    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Underbart fina tulpaner, i en härlig höstlik färg, gjorde sig verkligen där på soffbordet. Fin fredag önskas. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. Vilken bukett, så vackra! Han tyckte säkert också att det skulle vara fint med orange och lite brända toner, så här på hösten!

    SvaraRadera
  4. WOW, vilken ljuvlig bukett :). Stort GRATTIS på bröllopsdagen!!
    Jag och min sambo firar förlovningsdag idag :).

    KRAM Ulrica

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig bukett! Inte visste jag att det finns tulpaner att köpa redan? Trodde de kom senare på säsongen.
    Det kommer säkert bli jättefint med orange inslag i soffhörnet.
    Ha en mysig fredagskväll vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Vilken helt ljuvlig bukett, han kan minsann din man.....Stort grattis på er bröllopsdag hoppas ni haft en mysig kväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Wow vilken bukett! Vackert med den orange färgen.
    Kommer ihåg när vi hade terracotta färgade väggar i vår mörka hall med brunt och grönt till, det du! Tror att det är mer lagom inslag av orange färgade kuddar :)
    Kul att du haft användning av mina recept, kram Suss

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar bukett. Hoppas. Ni har en bra kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. En riktigt härlig färg! Och kuddar är ju lätt att plocka bort om man tröttnar:)

    Ha en fin helg!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  10. Vilket härligt jättefång! Grattis till er bröllopsdag!

    Så du hade terrakottafärgade väggar! Jag slog till med en lejongul ton på den tiden i vardagsrummet! Och den tröttnade man också på absolut direkt!

    Önskar dig en fin helg! Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...