torsdag 2 oktober 2014

Ur snålheten föds kreativiteten (sytt en cardigan)

Nu är den klar!


Koftan eller vad man ska kalla den? Cardigan låter bättre, fast det är samma sak, jag vet. Den är klar nu i alla fall. Mitt senaste projekt i ateljén. 


Om (jag säger OM, alla uppfattar inte saker på samma sätt) ni tycker att den påminner om en cardigan/jacka som finns att köpa från ett visst märke, så ja... det kan stämma faktiskt!

Jag har hämtat min inspiration ute bland kläder på marknaden. Hittade en snygg cardigan/jacka, men var lite snål och prioriterade inte att lägga ut de 1700 kronorna då. Däremot kickade den igång min kreativa ådra och efter att ha köpt både mönster och ett stickat tyg, så var det bara att sätta igång. Jag har stickat ett band och maskinbroderat paisleymotiv.

Paisleymotiv både på rygg, ärm och nedtill på ena sidan. 

Nedtill sitter en lite rynkad spets. 
Och ja, jag är riktigt riktigt nöjd med denna! Har redan idéer på att sy fler! Bland annat vill jag testa att sy en i ett velourtyg! Och ja just ja, Mellantjejen ville ha en likadan (det tolkar jag som  ett bra betyg!) fast med ljusrosa band. 


Ja, kanske jag "härmades" lite, men det är väl okej? Eller? I alla fall så sparade jag en rejäl slant på min kreativitet ;) 


Maria







18 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Jättefin kofta /cardigan. Klart man får härmas lite.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Superfin kofta!!! Härmas på du :). Vad du är duktig!
    Och jag bara måste få smöra lite... fasiken vad jag gillar ditt hår!!!!

    Kram Ulrica

    SvaraRadera
  3. Men så duktig du är! Den är jättefin! Härmas lite kan man väl alltid göra:)
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Ååååh den är ju superfin!!! Liknar den fina OM-koftan, såå vacker. Wow vad du kan. And you look stunning girl, vad himla söt du är!

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  5. Mycket snyggt hår har du och koftan/ cardiganen är mycket snyggare än Odd Mollys egna. De kanske behöver en sömmerska med bra ideer.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  6. Oj,oj,oj!!! Så snyggt det där blev! Duktig du är. Jag önskar jag med kunde sy. Kram

    SvaraRadera
  7. Du den där är skitsnygg!!! Tänk om man kunde skapa nånting sånt! Dom där skulle du lätt kunna tjäna en slant på ! Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Men åh vad snygg! Vad du kan! Kanske vill beställa av dig!

    SvaraRadera
  9. Kanonsnygg!! och mycket snyggare än Odd Molly´s!!!
    Du är duktig och kreativ!!!

    kram lisa

    SvaraRadera
  10. WOw va snygg! Jösses vad du kan alltså!!!!
    O måste hålla med nån annan som skrev, ditt hår, OMG!!!!
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Men gud så snygg? Du är så duktig och du besitter kunskaper som jag önskade att jag hade.
    Tänk vad du sparat pengar nu, det kallar jag tjejmatte på hög nivå.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Wow, så fint det blev! Förstår att dottern vill ha lika som mamma.
    Härlig kreativ blogg du har förresten. Du ger så härlig inspiration,
    delar med dig av din vardag i ord & bild så det är så kul att "hälsa"
    på hos dig. Ha nu en riktigt mysig helg i din fina kofta.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Jättesnygg! :)
    Ja några 1700 hade inte jag lagt på nån cardigan.
    Ha en skön helg. Kramiz../ Agge

    SvaraRadera
  14. Oh my så snygg! Ännu ett super-fint alster som du har gjort. Ha en fin kväll! Kram Camilla

    SvaraRadera
  15. Så himla snygg! Visst är det ok att härmas och om man då även får det mycket billigare så varför inte.

    Kram Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...