torsdag 16 oktober 2014

Ny lykta!

Ännu en lykta som kommer lysa upp i höstmörkret!


Denna snygga lykta hittade jag på ortens större ICA-butik. 149 Kr, kostade den. Ett bra pris tycker jag. Tips, tips!

Såg den faktiskt i en ännu större ICA-butik på grannorten, i söndags. Föll för den på en gång, men tänkte att jag skulle tänka över var jag skulle placera den om jag nu skulle köpa den. 


Ganska snart kom jag på att den ju passar perfekt i sovrummet. På vår öppna spis. Så jag tänkte att jag åker tillbaka på fredag och köper den. Men så hittade jag den här hemma i butiken igår. 

Och slog till. Som ni ser så är den snygg att ha sidenblommor i, också. 

Det är inte varje dag vi tänder levande ljus i sovrummet, så därför stoppade jag i blommorna som kan sitta där när lyktan inte lyser. Men ibland när jag ligger och läser, kan jag tycka att det är lite mysigt att tända ljus. Men man får ju inte somna ifrån dem förstås! Fast jag brukar inte läsa tills jag somnar med boken/tidningen över näsan, så det känns inte så riskabelt att tända en lykta. 


Visst är det mysigt att tända lite ljus och lyktor nu när höstmörkret kommit rätt fort!? 


Maria

11 kommentarer:

  1. Snygg! Jag ska snart åka till Ica Maxi, ska kolla om de har den:) Tack för tipset! Gillar kulan du har där också, fint med det bruna på. Mysigt i ditt sovrum.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Fin! jag har spanat in den också, men inte köpt. Jag tänder ljus när jag vaknar och direkt när jag kommer hem. Jättemysigt. Tänkte på dig när körde hem idag, vi kanske skulle kunna ta en fika någon em. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg! Visst är det mysigt med ljus nu på hösten, det är liksom det man får njuta av..
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Den känner jag igen, har kollat den några ggr, då den är superfin, men som vanligt har jag velat. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Jättefin lykta! Jag blir så sugen på att köpa alla möjliga lyktor så här års. Men har ingenstans att ställa dem:) kram kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Go kväll!
    Lyktan var jättefin och pryder verkligen sin plats! Ja du, höstmörkret kom fort, men det är ju nu som det är just så mysigt med tända ljus!
    Ha en fortsatt skön kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Snygg! Extra kul när man kan fynda billigt på mataffären;)
    Ha det så bra i höstrusket. Kram!

    SvaraRadera
  8. Vilken tjusig lykta! Kul att hitta fynd på mataffären. Kram

    SvaraRadera
  9. Här lyser ljusen på bordet framför TV:n i kväll, supermysigt! Måste köpa på mig lite fler, är helt slut i förråden nu :)

    Vad himla fint och stämningsfullt du har det i sovrummet! Och den där lyktan blev ju perfekt där, som hand i handske. Och den passar ju lika bra med blommor i!!

    Många helgkramizar aka

    SvaraRadera
  10. Verkligen fin! Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Hej Maria!
    Vilken fin lykta! Ja på Ica kan man verkligen göra fynd ibland.
    Å jag såg också Hela Sverige syr. Det kommer jag följa...tyckte det var riktigt roligt och kände faktiskt lite lust igen...;) Måste bara få ändan ur och röja upp därute i systugan.
    Ditt syrum och din maskin är ju som man säger To die for..;)
    Ha en mysig hemmahelg nu..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...