torsdag 9 oktober 2014

En enkel röd ros på bröllopsdagen

Oktober den 9:e. Året var 1993


Vädret då var som idag. Grått och regn. Jag tror till och med att det var snöblandat regn som föll på oss, när vi nygifta steg ut från Gammelgården i Ludvika. Men vad gjorde det att vädret inte strålade? Vi strålade desto mer, jag och Mannen i mitt liv. Unga, kära och lyckliga!
Självklart har inte alla dagar varit en dans på rosor, men vi har alltid haft en stark kärlek som vi båda har valt att lita på. Vi har stundtals kämpat med det ena eller andra under dessa år. Glada att vi haft och har varandra. Saker som drabbat oss under åren har stärkt vår kärlek och våra band. Vi står varandra väldigt nära och jag räknar Mannen i mitt liv som min allra bästa vän och livskamrat.

Idag plockar jag in en av rosorna i rabatten nedanför porchen. Den pryder köksön och får symbolisera 21 års äktenskap.


Maria

17 kommentarer:

  1. Härligt det låter :) Grattis

    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Grattis! Önskar er en mysig kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Grattis! Önskar er en härlig kväll och weekend.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  4. Grattis! Ha en skön kväll!/Marie

    SvaraRadera
  5. Så fint skrivet <3 Stooooort grattis!!!!!

    Kramar aka

    SvaraRadera
  6. Jag blev gift en snöblandad tisdagmorgon i februari, så jag vet vad du menar med gråväder :=)
    Ha så mysigt i Örebro. Jag och maken bodde på stora Hotellet en natt för några år sen, vi fick tom en liten svit med världsafin utsikt över slottet. Mysigt var det! kram Milla

    SvaraRadera
  7. Grattis på bröllopsdagen!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Grattis! Fint du skriver.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Grattis på bröllopsdagen !!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Stort grattis till er på bröllopsdagen! Så fint du skriver, kram Suss

    SvaraRadera
  11. Grattis på eran dag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Fint!! Varmt grattis till ert jubileum av kärleken <3

    SvaraRadera
  13. Jamen just det - middagstips i Örebro_ Absolut bästa restaurangen är Amano. Förstklassigt italienskt kök. Boka bord! Här har du hemsidan: http://www.a-mano.se/
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Vackert....♡-ligt Grattis till Er båda i efterskott!
    /Kram

    SvaraRadera
  15. Grattis till er! <3 Vi firade 14 årig bröllopsdag i veckan! Men det var 22 år sedan vi blev stormförälskade! Hihi Ha en härlig fredag! Kramar Petra

    SvaraRadera
  16. Önskar dig en härlig fredag!

    Kika gärna in hos mig bland mina smycken! Bra pris och snabb leverans i ett stort urval!

    KRAM

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...