måndag 20 oktober 2014

En bra start på veckan!

Jaha, då var nya veckan i full gång!


Snittblommorna som inhandlades i fredags står så fint i en enkel glasvas a´la konserveringsburk ;). Rosorna är btw Fairtrade-märkta, vilket ju är bra!
När jag klev ut genom ytterdörren, lämnade hemmet ganska tidigt imorse, så hade jag förstås ingen aning om vad denna dag skulle erbjuda. Stärkt av en lugn och skön hemmahelg, så var jag ändå rätt full-laddad av energi. Förutsättningarna kändes nog rätt okej, liksom. 
Men man vet ju aldrig... det har varit en tuff höst hittills. Vissa dagar har varit okej, medan andra har varit katastrof. Idag blev det  ändå en bra dag. Rätt varmt och skönt ute och allt flöt. Hela dagen!  Känns så skönt att känna att de där dagarna kommer tillbaka. Dagarna då man känner sig glad och nöjd när man går från jobbet. Sådana dagar som man vill ha många av! Det har varit mer än en dag, då tårarna kommit av trötthet och frustration, när jag kommit hem. Idag kände jag att jag hade ork och energi kvar! Hurra, det finns hopp!

Efter middagen här ikväll, fick vi ett ryck och drog till grannkommunen för att köpa några kilo laxfilé som såldes billigt på stora matbutiken. Alla tre hemmaboende döttrar hoppade glatt in i stora bilen tillsammans med oss och vi drog iväg. Tänk att en sådan enkel sak som att åka till en matbutik tillsammans en måndagskväll, kan få oss att dra på munnen och bli varma inombords... 
Både jag och Mannen  i mitt liv påmindes om hur det var när barnen var små, och det hände då och då att vi "måste" dra iväg till någon affär för att fixa det ena eller det andra. Ofta något i klädväg eller så till barnen. Det var oftast trevliga stunder, faktiskt. Lite skratt och "trams". Glädje! Nu fixar de ju alla klädinköp själva, och det blir inte så ofta att vi drar iväg så där "oplanerat" en kväll i veckan. 
Och bara det att de fortfarande vill åka med sina föräldrar till en matbutik! Bara det är ju mysigt och gör en glad! Och visst blir det fortfarande lite skratt och "trams" ;) Så summan av kardemumman måste nog bli att denna vecka startat riktigt bra! 


Har ni haft en bra start på nya veckan?


Maria


7 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt bra start på arbetsveckan. Det är väl egentligen så det ska vara, att man ska vara nöjd efter en arbetsdag, och inte gå hem ledsen och frustrerad...
    Underbara rosor att mötas av i hallen!
    Måndagskram från Kate
    PS. Kanske ett tips till din dotter (hundförare) hos mig nu... eller maken kanske!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag :) så värdefullt att ha det gott hemma när jobbet är tufft.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nopp, inte alls en bra start men jag blir varm i hjärtat av er fina familj, av er fina start på veckan. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Härligt att få en bra start på veckan på jobbet o sen få en mysig o rolig kväll med familjen, det betyder så mycket för att man ska må bra. Hoppas nu att resten av veckan fortsätter på samma sätt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Hej
    men åå va mysigt et lät och vilka fina blommor!
    ja min vecka har startat lugnt å fint... försöker varva ner så jag ska kunna sova nu bara...;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Härligt att du haft en bra start på veckan, blir glad för din skull. En supermysig kväll ni fick.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Ligger hemma- rosslig i halsen och huvudvärk- ingen bra start på veckan och med massor alvedon kunde man kanske ta sig till jobbet ändå. Tyvärr har jag väldigt små reserver då det dyker upp små hinder på vägen... Som typ en förkylning, då drar jag i handbromsen direkt!! Arbetar också inom förskolan.....
    Hälsning
    Therese

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...