fredag 3 oktober 2014

Fredag, bubbel, balans

Nu har jag tagit helg!


För ett par timmar sedan checkade jag ut från en vecka med både föräldramöte och dagar då jag inte kunnat komma iväg i tid. En vecka  där det jobbats minst sagt hårt. Kvällar som jag stupat i soffan och sedan i säng. Dagar då jag stundtals undrat vad det är jag håller på med... 

Men nu är det fredag kväll! Kanske den mest efterlängtade stunden på hela veckan? Det kommer bli ett bubbelbad ute i höstluften. En av flaskorna i trälådan kommer att öppnas och ett och annat ämne kommer att avhandlas där ute i badet. Mannen i mitt liv och jag kommer att reflektera och koppla av! Komma i balans med andra ord! Viktigt att sätta av tid för tankar och reflektioner. Minst lika viktigt som att motionera. Tycker jag. Vad tycker ni?

På tal om balans... jag har ju tidigare berättat om min inställning till stress och att roa sig... Jag menar att när jag har det stressigt i tillvaron (på jobbet) så är det oerhört viktigt för mig att ha roliga saker att se fram emot. I höst blir det ett dyrt konto... Mycket stress betyder att det behövs en del grejer att se fram emot ;) I morgon väntar lite roligheter i storstan för mig och Mannen i mitt liv och redan nästa helg är det dags igen. Allt för att ha balans i livet ;) Viktigt! Eller hur?


Trevlig fredagskväll till er alla! Och stort tack för fina komplimanger på min cardigan i förra inlägget! Och även för komplimangerna om mitt hår förstås! =)



Maria

10 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en riktigt mysig och bra helg! :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Balansen är ju jätteviktig. Vi njuter av lite bubbel här med fast några exklusiva utsvävningar förutom det i höst blir det inte tyvärr. Man får leta guldkorn som väger upp tex. Svampskogen och en kaffekorg eller mysiga bastukvällar och god mat. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Kan gissa ett ämne i badet ikväll 😉?
    Ha en riktigt skön helg och njut!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Balansen är superviktig. Vi har varit iväg flera kvällar denna veckan och kikat på kök, det är så roligt och man glömmer allt annat och går all in:) Perfekt när det är lite stressigt och oroligt runtomkring.
    Det låter så mysigt att relaxa i ett bad på fredagskvällen. Måste göra underverk med själen.
    Hoppas helgen blir precis som du vill vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Skönt när det är fredagskväll efter en sån intensiv vecka! Jag undrar också ibland vad jag håller på med men viktigt att få återhämtning också.
    Superfin kofta du gjort, så duktig du är! Ha nu en lugn och skön helg vännen, kram Suss

    SvaraRadera
  6. Jag för en ständig strävan att ha balans i mitt liv. Har blivit duktig på det. Reflektioner skänker eftertänksamhet. Viktigt för mig. Ha en fin helg och njut!

    SvaraRadera
  7. Styrke kramar till dig, jag saknar dig/er och tänker på er ofta. :)

    Kram Josefine :)

    SvaraRadera
  8. Jättefin kofta och bra inlägg om stress och rekreation. Jag kör också plattan i botten men tillåter mig vila och njutning sv livets goda....
    Kram Stina

    SvaraRadera
  9. Jag och arbetskollegan pratade just om det när vi tog en kaffe på "stående fot" i vår grupplokal igår...Kollegan har fortfarande småbarn själv, och det är j ännu intensivare. Men man undra vad man håller på med mellan varven och ibland kommer tanken ganska ofta. Dessa 11-timmarsarbetsdagar som man har och man är fullständigt slut när passet är över :/ Men vad gör man istället...?
    Härlig avslutning Ni fick på veckan, med bubbel i dubbel bemärkelse :)
    Himmel så snygg cardigan blev... Var hittade du tyget?!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  10. Härligt med bubbel och fint rosa inköp=) Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...