måndag 6 oktober 2014

Ett litet break

Måndag! Första måndagen i månaden...


För mig betyder det ArbetsPlatsTräff, APT, helt enkelt. Ett kvällsmöte vi har just den första måndagen i varje månad. Jag har ett rullande treveckorsschema, när det gäller måndagar och fredagar och idag var det min öppningsmåndag. Det innebär att jag slutade kl 14:30 idag, och det där mötet börjar kl 17. Två och en halv timmes "håltimme". Två och en halv timmes break innan det är dags igen. 
Kan väl inte påstå att det är något jag hoppar jämfota och gör vågen över direkt... Hade mycket hellre velat vara kvar hemma! Men, men... that´s life...  Passar på att bara softa och ta igen mig en stund, läser bloggar och kanske jag hinner plocka undan lite i ateljén efter mitt "pärlande" i fredags kväll. Ikväll, efter mötet... då tror jag att jag ska sjunka ner i soffan med lite glass... Min kropp vill vila och min hals vill "svalkas", då den värker... så det blir nog så! 

Vad har ni för planer denna första måndagkväll i Oktober?


Maria

8 kommentarer:

  1. Vad trevligt med öl & Whiskey mässa :-) jag dricker gärna öl!
    Jag ser också fram emot soffan ikväll efter en lååång helg i Värmland

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Här är det soffan och pläden som gäller ikväll, försöka kurera mig från min envis förkylning. Kramizz krya på dig/Laila

    SvaraRadera
  3. Vi har APT på tisdagar:). Trist att sluta tidigt och sedan behöva gå tillbaka, men det är bara att gilla läget som du säger, och sedan kan du ju mysa i soffan. Hoppas halsen läker och du inte blir sjuk.
    Har stått ute och kolla på Williams träning, det var blåsigt och kallt så nu värmer jag mig med en kopp te.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. APT för mig också och sedan bara lugn och ro. Hoppas ni hade ett gott skratt åt mitt inlägg det värmer och gör livet lite längre. Maria det skulle vara kissa inte kisa fast man kunde ju tro det.. Ha Ha! Hi Hi... Hade väl en släng av blåskatarr eller något... Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Då förstår jag att du sjunker ner i soffan nu... Hoppas det onda i halsen ger med sig med glassen.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Hoppas mötet gick fort och att du fått sjunka ner i soffan med god glass! Här blev det lite övertid på jobbet, promenad och gymmet. Nu har jag sjunkit ner i soffan och kollar på kockar, kram Suss

    SvaraRadera
  7. Heeeeeeeeej!
    Phuuu..nä kvällsmöten är ju inte det roligaste som finns precis..
    ååå jag dreglar över dina bilder...
    den där cardiganen...woooow va duktig du är..å ditt hår!!!
    jiiiises kvinna vilket hår du har! To die for..;)
    Kram fina du!
    Katarina

    SvaraRadera
  8. Idag blev de promenader,bibloteket med störtsta sonen och efterkontroll hos barnmorskan efter förlossningen! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...