onsdag 29 oktober 2014

Nystädat och lite nytt i badrummet

Känslan av nystädat...


Kanske speciellt känslan i ett nystädat badrum... En härlig känsla!
Ja, jag har städat ikväll. I alla fall halva huset. Och i badrummet har det städats riktigt noggrant. Millimeternoga. 

Jag fullkomligt avskyr när det är rörigt och "skitigt" i badrummet.  Ni vet när det blir dammigt i hörnen, tandkrämsfläckar i handfatet, handdukar hänger i tjocka drivor på varandra och så där "uschigt"... Hu då...
Men nu är det riktigt snyggt och prydligt! 
De nya handdukarna i turkosgrön färg är på plats.
Det blev så snyggt tillsammans med handdukarna i beige/brun som jag redan hade.
Köpte även en liten matta i turkosgrönt och det blev en fin färgklick, som komplement till den bruna som jag också har. 

Tvålpumpen har fått sällskap av en liten miniorkidé i fuskvariant.
Små ljuslyktor i silverfärg matchar orkidékrukan.
Det är lite mysigt att ha ljus tända i badrummet. (Men man får vara noga med att släcka!) Jag blev nöjd med mitt piff i det lilla badrummet. Vi har ju ett till badrum som är större än detta men det är helt ofärdigt fortfarande. Lite på grund av tidsbrist, lite för att vi inte haft orken, men kanske främst för att vi inte riktigt är på det klara med vilka materialval vi vill ha. Och så har vi prioriterat att bygga förråd och nu även uterum före. Det fungerar faktiskt bra att ha enbart ett badrum, och vi vet ju att det blir ett till så småningom. Och då har jag ett till badrum att piffa! Och städa... ;) 

Jag tycker att det är lika viktigt att ha fint i badrummet, som i vilket annat rum som helst. Vill gärna känna harmoni i alla rum.  Vad tycker ni? 



Maria



9 kommentarer:

  1. Så snyggt du har det i badrummet! Tack för att du ger mig en kick att ta tag i mitt:) Vi ska bara få ordning på ett krånglande avlopp, tyvärr tror jag det blir den dyr historia...
    Nya handdukar gör så mycket, vill typ slänga alla mina:)
    Ha sköna lediga dagar
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Fina färger tillsammans, jag funderade just idag om jag skulle färga lite av mina badlakan i turkost. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Ny städat är verkligen underbart!!!
    Vilket fint badrum du har.. Älskar det! Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det skönt med ett nystädat badrum. Det är så viktigt att det är rent och fräscht där (ja, överallt med förstås med just badrum är extra viktigt). Själv sak jag ta tag i mitt badrum nu till helgen har legat över mig ett tag. Tycker om tända ljus även här och nya fräscha handdukar är bara så lyxigt.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Vilket fint badrum ni har! Snyggt med det turkosa detaljerna tillsammans med det övriga!
    Håller verkligen med dig att det är viktigt med ett fräscht och städat badrum :)

    Mitt ser bedrövligt ut nu men inte för att det är speciellt ostädat utan för att det är gammalt och delvis rivet. Vi ska fortsätta där är vi inte kan jobba på ute längre.... Längtar så till det blir klart!

    Önskar dig en fin fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Men åh vad fint du gjort! Håller med - badrum ska kännas rena och fräscha! :-)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Verkligen ett snyggt badrum! Blev jättefint med det turkosa till. Jag brukar alltid säga, att är det rent i badrummet, då vet man att det är rent för övrigt också! Både hos mej själv. men även när jag hälsar på andra!!
    Ha nu en fortsatt mysig kväll!! Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Go kväll!
    Så fint och fräscht där på er toa! Önskar mig med en snygg dusch/toa. Men det får komma efter en del andra projekt som vi har på g. Man kan ju inte göra allt på en gång;-) Även om man önskade det ibland. Fast det hade antagligen inte blivit så bra.
    Ha nu en riktigt fin helg och njut av ditt välstädade badrum:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Så fint du gjort i badrummet! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...