onsdag 15 oktober 2014

Hela Sverige syr!

Däribland även jag!


Nej, jag är inte någon av deltagarna i Tv-programmet som hade premiär igår. Men syr, det gör jag ju gärna! Om nu någon missat det ;) 


Jag missade i alla fall inte "Hela Sverige syr" på TV igår. Jag är inte mycket för den där typen av program. Ser möjligen på Idol, någon gång ;) 

Men just det här ville jag verkligen se. Att sy räknas nog som mitt största intresse. 

En vän tipsade om programmet när det var dags att anmäla sig som deltagare/tävlande. Men jag tyckte inte att det var min grej att ställa upp i sådana där tävlingar.

Jag är verkligen ingen tävlingsmänniska, och även om det inte handlar om att vara starkast eller snabbast, så vet jag inte riktigt om jag vill bli bedömd i TV på det där viset?
Det är ju en sak att själv känna sig nöjd med det man gjort, och en helt annan att bli bedömd av proffsen. 

Nej, jag håller mig nog till att sy här hemma i min egen lilla ateljé, jag. 

Mitt alldeles egna fina rum som bara är mitt, mitt, mitt! 

Även om jag inte har lika mycket tyger, knappar, tråd, band och andra tillbehör som i "Hela Sverige syr", så finns det en hel del material i mina korgar, burkar och lådor.

Många kuddar har det blivit ;)
Men självklart ett och annat klädesplagg. Just att sy kläder verkar ju vara det som "Hela Sverige syr" går ut på. 

Att sy egna kläder är verkligen roligt! Man får de som man vill,när det gäller allt, både passform, tygval, modell. Önskar bara jag hade mer tid att sy...


Såg ni första avsnittet av "Hela Sverige syr"? Gillar ni den typen av tävlingar? 



Maria


12 kommentarer:

  1. Jag missa det. Hade tänkt titta men annat kom i vägen. A ville se det men lite sent för henne, synd.
    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Såg det inte. jag tittar nästan aldrig på tv, det är ju bara en massa program om andra människors liv hela tiden och jag lever hellre mitt eget:) Fast härom kvällen tittade jag på ett om "Microber" det var intressant, om barn föddes med kejsarsnitt eller vaginalt kunde påverka vår motståndskraft . Njae jag har ingen lust att tävla direkt, är ju inte direkt bra på något men här hemma i min egna värd känner jag mig rättså nöjd... ler... fast nu ljög jag lite kom jag på tittar om jag kan varje fredag på Skavlan, älskar hans program och har även börjat titta på Miranda som är ett härligt humorprogram (tror jag) bara sett två avsnitt . Första programmet jag såg var helt underbart, andra var sådär.
    Ha en härlig utförsbacke mot helgen.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  3. Nja.. jag kan ju kika på kockprogram eftersom jag gillar att laga mat, men det är mest för att lära mig nya saker. Tävlandet är jag lite emot. Att jämföra och ta ställning till efter tycke och smak.. det är ju så individuellt . Jag gillar dina alster i alla fall. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Att ställa upp i tävlingar är inget för mig. Inte de minsta tävlingsintresserad, och inte tillräckligt bra på nåt... i alla fall inget som det tävlas om i TVn...men ibland så kollar jag...
    Nu är det snart dags att visa den fina blusen jag vann... bättre sent än aldrig, men vårt liv har varit lite turbulent den sista tiden så...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Klart att du skulle varit med i programmet, du är ju så duktig på att sy! Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Ja, Maria, Du skulle ha ställt upp! Här såg jag bara halva programmet, då de blev andra familjemedlemmar som ville se annat. Så nu försöker ja ta reda på när reprisen går...
    Kram Kate

    SvaraRadera
  7. Självklart tittade jag på det - så inspirerande och jag får helt klart mer lust att gå ned till systugan. Kanske kan det ge mig en spark i baken för i oktobermörkret så är det svårt att uppbåda krafter. :-)

    Du verkar ha det så fint i din systuga - kan vi inte få en liten rundtur? ;-)

    /Camilla J

    SvaraRadera
  8. Tycker att det har blivit lite för många sådana program. Det bakas och lagas mat nu syr m.m . Som hus behov javisst att bli bedömd..... nja vet inte jag. Men du har ju sytt så fina kuddar är lite avis på dig. Mysigt syrum du har.

    Ha det gott!

    Susanne

    SvaraRadera
  9. Nej jag såg det inte.
    tittar på Hela Sverige bakar, men jag bakar ju knappt själv;)
    Tycker bara det är kul att se deras fantastiska bakverk.

    Du är ju verkligen superduktig. Men precis som du skriver ska man göra det som känns bra för en och inte så att man tappar lust och gnista för det för att det blir blodigt allvar.

    Riktigt fin atelje du har! Gillar verkligen när var sak har sin plats:)
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Åh vad du är kreativ! så mycket fint du har gjort!!
    Jag såg programmet och hade väldigt stora förväntningar eftersom jag längtat efter ett svenskt syprogram. Men jag blev ruskigt besviken! tyckte att det var väldigt låg standard. Visserligen korta tider men det kunde blivit mycket bättre och roligare resultat, både sömnadsmässigt och kreativt. Egentligen är det inte bra med sådana här program där man hela tiden tävlar och slås ut...stress, stress, stress. Jag brukar följa Project runway, inte mindre stressigt men betydligt bättre kvalité. Tur att du inte är med, Du är alldeles för bra och för duktig för det.

    Ha det gott!!
    kram lisa

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Jag tycker också du kunde varit med, lite vardagssömnad i god kvalite.
    Jag undrar har du bara satt upp tavellister och har dina trådrullar på?
    Funkar det bra?
    Kram Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har vanliga tavellister till trådrullarna. det funkar bra för mig. Däremot ska jag sätta upp fler så de slipper stå bakom varandra. Kommer bli ännu bättre då ;)
      Kram/Maria

      Radera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...