lördag 18 oktober 2014

Njuta av livet en lördag

Vilken härligt skön lördag!


Efter en skön "soff-frukost" och en kopp kaffe på det, så drog jag och ett par av döttrarna in mot stan. 

Bland annat så köpte jag lite vårlökar som jag har petat ner i rabatten här på eftermiddagen. 
De ligger i jorden i rosenrabatten. Rosorna är btw fortfarande så fina och fulla i knopp. Nu hoppas jag att jag lyckas med lökarna och att det kommer vara vackert i vår! Hoppas så klart att rosorna kommer överleva vintern också! 

Även några prydnadspumpor fick följa med hem. De vittnar om att det nu är höst så där riktigt "på riktigt"! 

Vi har grillat korv till lunch. Ätit den ute. Det är så mysigt att äta ute. Även om det är lite kyligt och vi har passerat mitten av oktober så är det en sådan skön känsla. 

Jag vill "suga på karamellen" ett tag till. Passa på att vara ute och ta vara på tiden innan det blir allt för "tjurigt väder". 

Jag hade som mål att dricka kaffet ute på porchen denna lördag. Helst i solen! ;)

Någon värmande sol var det inte tal om, just. Men ändå, att dricka kaffet ute och smutta på en pytteskvätt mörk rom till... ja, det mår nog varenda människa bra av? ;) Jag och Mannen i mitt liv satt där och njöt av stunden. Kände dofterna av höst i näsborrarna och tankarna går ut till havet och skärgården... Att vara i skärgården en höstdag i lite "tjurigt" väder, känna doften av hav och doften av eld från öppen spis...  Drömmer ofta om ett eget ställe i skärgården... 

Jag gillar verkligen Oktober och hösten. Det känns så rofyllt på något vis. Naturen kliver i någon sorts vila. Denna lördag har verkligen inneburit vila och avkoppling för mig med! 

Medan vinet luftas klart så tar vi ett bad där ute, jag och Mannen i mitt liv. Blev så sugen på ett kraftigt gott Amarone efter att denna bloggerska  "vintipsat" om ett annat Tommasi-vin igår. Eftersom vi inte hade någon Amarone i vinkylen, så köpte jag just en Tommasi. Vet att den är bra. 



Till vinet blir det hemgjorda kycklingburgare och sen blir det 
"Så mycket bättre" på TV. 
Något jag verkligen sett fram emot ett tag nu! 



Maria



9 kommentarer:

  1. Mitt internet är kasst just nu, skrev en kommentar som försvann.
    Vilken härlig dag med korvgrillning! Mysigt att äta ute. Jag har grävt ner tulpanlökar. Så fina vårlökar du köpt, och som dina rosor blommar. Det kommer bli kanon till våren.
    Ha en mysig stund i spabadet.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vilken livsnjutardag! Ni bor så himla flott i ert stora hus! Det är verkligen imponerande! Fortsatt trevlig helg! Anna

    SvaraRadera
  3. Låter som en rikgit mysig lördag!
    Vi kollade med, sååå bra ju:)
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Det låter som en super mysig dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Hej hej!
    Ååå vilka fina bilder du visar och vilken mysig dag ni haft!
    Jag måste jobba en massa den här helgen men jag hoppas verkligen jag hinner vara i trädgården en del i alla fall.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga höstbilder! Vad mysigt att grilla och äta ute. Här finns oxå en dröm om stuga vid havet och vi hade en på gång men läget är inte rätt just nu... Ha en skön söndag, kram Suss

    SvaraRadera
  7. Grillad korv är alltid rätt. Trädgårdspyssel på hösten känns lika skönt som det är roligt på våren!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  8. Härlig dag ni haft! Jag ska försöka få ner några lökar idag.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  9. Mysigt! Några vårlökar har jag inte ens tänkt på men det kanske är dags men å andra sidan äter bara rådjuren upp våra.

    Ha en skön söndag!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...