fredag 31 oktober 2014

Ledig dag vid brodermaskinen

Jag har tagit höstlov! 


Så gott som hela torsdagen ägnades åt min symaskin. Eller snarare åt dataprogrammet som hör till symaskinen. Jag läste handboken, klickade på ikoner, svor över saker jag inte förstod och suckade och drack kaffe.
Som en övning och lite "komma igång" tänkte jag att jag skulle försöka göra en egen "logga". Jag lade till, tog bort, ändrade storlek, råkade komma åt något som gjorde att "varningsrutor" dök upp. Ett kort tag tänkte jag nästan ge upp och be Mannen i mitt liv lämna tillbaka maskinen. Ja, menar... det hade varit bättre att lägga de där 45.000 kronorna på något annat... En resa t. ex ;) 

Men den tanken viftade jag snart bort. Har jag fått en sådan fin symaskin i present så ska jag väl banne mig kunna lära mig hantera dataprogrammet till den också!? ;) Sent på kvällen efter att ha ändrat om tusentals gånger så kopplade jag ihop maskinen till datorn och körde ett test.


Fascinerad av tekniken och att jag faktiskt kommit så här långt! Nu ska jag verkligen försöka avsätta tid varje vecka åt att sätta mig mer in i detta! För det är ju kul, när man märker vad man kan göra! Jag får nog acceptera att jag måste lära mig massor. Att det ÄR svårt i början, när det är nytt. 

Men idag på min lediga fredag ska jag göra något heeeelt annat! Om allt går som det ska, kanske jag berättar sen ;) 



Maria

8 kommentarer:

  1. God förmiddag!
    Vilken symaskin du har, och jag förstår att det tar tid att lära sig allt!
    Hoppas nu att du har och får en ljuvlig fredag! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Nyfiken:)! Hoppas du berättar sedan:)
    Låter svårt med dataprogrammet till maskinen, men skam den som ger sig:) Heja dig, du kommer lära dig och tycka att det är enkelt sedan.
    ha en fin fredag och helg vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Wow vad mycket det går att göra med den där maskinen. Spännande att se vad som händer idag då.
    Ha en fin fredag, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Wooow vad cooolt! Ja det är svårt att lära sig nya saker ar jag märkt, det är bra att du inte ger dig för om man ar bra motivation så går det mesta. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Vilka finesser......nu blev jag nyfiken på vad som hänt i dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Jisses, vilken symaskin, verkar inte vara helt enkelt. Men det fixar du :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Just detta gör att jag tvekar i att investera i en brodermaskin.... Att lära sig allt, men säkert värt i slutänden! fst till mig kommer det en billigare variant....
    Tips på någon bra, billigare...?
    Kram Kate

    SvaraRadera
  8. Kämpa på!! Det tar tid, många timmar och tårar att lära sig. Vore kul att lära sig att stygn sätta men det känns så krångligt att bli en "digitizer". Du ser iaf ut att vara på god väg att lära dig programmet:-). Brukar du vara på sysidan.se? Där finns forum på tx syprogram, finns många duktiga där som kan hjälpa en om man fastnar. Fick själv hjälp med att stygnsätta bilder som jag vill brodera :-) Dom är urgullig där. Min profil är cafyr där.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...