onsdag 8 oktober 2014

Hur mycket kan det regna??? Och varför Örebro?

Regnet fullkomligt vräker ner! Ösregn!


Skulle visst komma en hel del regn de närmsta dagarna... Här vilas det, dricks te och hoppas på att förkylningen ska ge med sig tills helgen... 

Helgen som innebär en tripp till Örebro. Tack för era Örebro-tips i förra inlägget! Tar med mig den värdefulla informationen! Jag HAR varit i Örebro förr, så det är inte en helt obekant stad för oss. Jag både har haft och har fortfarande släkt där, men som jag inte har så mycket kontakt med. Så visst känner jag till både Wadköping, Slottet och Mariebergs köpcentrum, men det var nog 15-20 år sedan vi sist besökte Örebro "på rikigt". Annars har vi mest passerat förbi, på väg nedåt mot Göteborg. 
Att det blev ett Örebro-besök inplanerat beror på att jag i somras fick ett mejl med erbjudande om att boka en hotellnatt till bra pris  på ett hotell i just Örebro. Vi som hyfsat ofta går ut och äter en middag hemma i Uppsala eller bokar hotell (och middag) i Stockholm, som också nästan räknas som "hemma" med sina 30 min resväg, tänkte att det var dags att testa något annat. 
Vi kommer att bo på det här hotellet:
bild via
Ett Elite-hotell. Stora Hotellet. Ligger centralt intill Slottet. 
Det blir en lugn helg utan några större "påhitt". Det tar väl ca två timmar att köra dit, så förmiddagen blir väl lite strosande i city. Förhoppningsvis kan jag besöka lite butiker, får ta det lite varsamt så jag inte tröttar ut Mannen i mitt liv, bara. Ta kaffepaus och lunchpaus och så där... ;) Sen blir det väl en middag på tu man hand någonstans. Sen det kanske nästan bästa av allt.... frukosten innan vi åker hem! ;) Tokgillar hotellfrukost! Gör ni också det? 
Ska bli kul att besöka Örebro på annat sätt än en shopping-över-dagen, som det annars kan ha varit. Kanske det blir "startskottet" för  ett "Utforska-Sveriges-städer-projekt"? 

Brukar ni åka iväg och bo på hotell i andra städer?



Maria


9 kommentarer:

  1. Vi har "bara" bott på Scandic de gånger vi har besökt staden.Centralt och bra!
    Och snart är det dags för oss att träffas - äntligen!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  2. Va mysigt!!!
    Nä, det är inget vi brukar göra tyvärr, men låter supermysigt.
    Jag har varit o hälsat på Katarina, Sallys hus, och lite andra bloggerskor där:)
    Favvobutiken var då Nice presenter, oj så mycket fint de hade!
    Krya på dig nu!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Örebro har jag aldrig varit i, det ligger några mil ifrån Katrinehamn där jag var i helgen...
    Ända gångerna vi bor på hotell är väl när vi är på hockeycuper... och jag älskar hotellfrukostar! Vi har valt ett hotell I NY med frukost oj oj oj undra hur mycket sötsaker som finns på det bordet :-/
    Mysigt med en helg i en annan stad!

    Krya pådig
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Å vad jobbigt att du är hängig... Hoppas du kryar på dig till helgen. Regna kan det tydligen och nu så skiner solen igen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Nä, det kan jag inte påstå att vi gör men lite har det blivit när A har handbollscup nån annanstans. På höstlovet kanske det blir roadtrip med mina föräldrars husbil?
    Regnet ja! Vilken morgon det var, blåst och regn. Ett träd föll ner framför en bil jag mötte i morse. Gick bra och vi kunde passera, missa med ca 2 meter. På eftermiddagen kom ju solen fram!

    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Var ju i mysiga Örebro i somras o hälsade på Helena o Katarina. Hann tyvärr inte se så mycket av staden men vi var o käkade på en bra restaurang o tog en drink på slottet. Tar vi inte vår husbil sover vi alltid på hotell när vi är ute på våra små äventyr, ofta på Scandic som jag tycker är riktigt bra. Krya nu på dig vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Ja, idag har det verkligen hällregnat :(. Hos oss regnade det in i vardagsrummet så vi fick ringa takläggare som akut kom ut och tätade en liten spricka i taket.. bläää för sånt!!

    Ha det gott.
    Kram Ulrica

    SvaraRadera
  8. Låter som en supermysig helg! Roligt att ha något härligt att se fram emot. Och hotellfrukost gillas mycket:)
    Gott vovven ligger framför brasan:)
    Vi har haft en fin höstdag idag, men igår var det regn och blåst.
    Krya på dig i massor!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. God morgon!
    Ja du, nu är det verkligen höst! Regnar, blåser och marken är täckt av löv. Låter härligt med en hotell-tripp! Håller med dej, att hotellfrukostar är ljuvliga!
    Önskar dej en bra dag, verkar som om du är lite förkyld? Så jag säger även Krya på dej! Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...