tisdag 14 oktober 2014

Borta bra men hemma bäst och lite helglängtan...

Hur det än är...


Så visst ligger det något i det där ordspråket "Borta bra men hemma bäst"!? I alla fall tycker jag det!

Efter två helger med hotell och roligheter så ser jag verkligen fram emot en lördag hemma. Och jag trivs ju så förbaskat bra hemma! 

En helt oplanerad lördag! Känns som det var ett tag sedan.
Långfrukost vid TV´n... förmiddagskaffe vid köksön... kanske om vädret tillåter grilla korv ute till lunch?

Jag bara "måste" få sitta där ute på porchen och dricka kaffe. Vi har sol där stor del av dagen. Och kvällssol! Men nu är ju inte soltimmarna så många längre, förstås... men det finns ju filtar om man tycker det är kyligt.

Jag tokgillar att sitta där. Även om vi numera också har uteplats på baksidan, med betydligt mindre insyn, så trivs jag så bra där på framsidan.
Hoppas, hoppas det blir fint väder i helgen!!! Kanske man ska trädgårdsfixa en stund. Räfsa lite löv? Rofyllt.

Man kanske skulle ta och tjyva av ett par rosor innan frosten kommer och tar dem? Sätta i vas.



Fundera lite på höst/vinterpiffet på porchen... köpa några prydnadspumpor kanske?

Kanske ska passa på att putsa av några av alla våra 27 fönster/fönsterdörrar? Snart är helgen fullspäckad... men det är inte alls säkert jag gör någonting av allt det där! ;) Kanske jag bara latar mig!? 


Men en sak är säker, jag längtar redan till helgen och det är bara tisdag.... 



Maria

11 kommentarer:

  1. Tänkte precis imorse när jag körde till jobbet om hur bra jag trivs hemma, så jag bara instämmer med borta bra men hemma Absolut Bäst! :-) Kramizz o ha en fin Tisdag du också/Laila

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar veranda!!
    Ha de gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Mysigt inlägg:). Du har det så fint. Jag skulle med vilja fixa till vår framsida, nya höstväxter är snart akut:). Får se om det blir tid till det i helgen. Och jag längtar också redan, säkert för att det är en extra lång tisdag idag ned APT.
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vad mysig veranda du har. Visst är det skönt att åka bort men det är även skönt att vara hemma. Själva ska min gubbe och jag ska snart åka iväg på en liten tur på tu man hand. Längtar.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Gud vad snyggt du har :)
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  6. Här är en till som längtar till helgen. Det ser alltid lika mysigt ut hos dig, en underbar porsch, med snygga möbler och piff. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. En veranda to die for!!! Åh vad fint ni har! Förstår att ni trivs där. Ombonat verkligen.

    Tuuuuusen också för din röst på mig! Om du vill får du jättegärna rösta igen, det går att rösta en gång per dygn fram till torsdag :)

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  8. Här är alla blommor bortstädade nu, och dags att fixa lite höstmys vid entrén. Ja, hur man kan längta att vara hemma när jag är hemma "jämt"...
    Så fint Ni har vid Er entré!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  9. Alltså du har ju bara sååå fint! Och vad kul med ölöppnaren ute! Smart också!
    Jag har en likadan fast den sitter i köket.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Din veranda är galet fin. Förstår att du gärna sitter där o njuter med en kopp kaffe. Längtar också till helgen, vill bara vara. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Håller med "..hemma bäst" det är
    Skönt att ha dom där bara vara helgerna även om man ibland fixar o donar så är man ändå hemma!
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...