måndag 27 oktober 2014

Spenderat eftermiddagen på det stora blå-gula varuhuset

Denna måndag slutade jag ganska tidigt.


Två av döttrarna väntade på mig utanför jobbet och vi drog in till ikea. Det kändes som det var ett tag sedan jag var där sist? Ett tag sedan i detta fall, kan nog avse typ tre veckor kanske? Egentligen var det en annan dotter som behövde en låda att ha under sängen att förvara smått och gott i, men den fick vi inte tag i. 
Däremot shoppade jag lite "badrumsnytt" i form av några handdukar, en matta, tvålpump och tandborstmuggar. De senare i plast. Tänkte byta ut det grå, rosa och lila till mina handdukar i beige och brunt, som jag har. Höst-uppsättningen. Kände för att liva upp det med lite turkos denna gången. Byter ni också färger i badrummet? På handdukar och annat, menar jag. Nu ser jag fram emot onsdagens städning, då badrummet ska höstpiffas!
Vi gick ett varv på den nya vardagsrumsavdelningen, där ikea Uppsala är först i hela världen med en helt annorlunda sådan. Sägs det. Och visst hade de gjort en jättefin vardagsrumsavdelning. Jag blev väldigt inspirerad till att piffa och pyssla här hemma. Fast det gör jag ju nästan alltid ändå ;) De hade byggt upp massor av olika vardagsrum innanför husfasader. 
Vad mycket fint julpynt det fanns på ikea. Fanns ett och annat som jag blev sugen på, men tänkte att jag skulle ta en funderare på exakt vad jag vill ha, och var jag behöver något. Längtar allt lite efter att börja vinterpynta... Ska nog kika vad som finns i lådorna, snart.
Något jag inte kunde motstå var den där oerhört intensiva doften av kanel från bistron... 5 rykande färska kanelbullar fick följa med hem i en liten papperspåse. De var så färska att jag fick vänta 2-3 min på dem innan de var klara! Två guldtior kostade det. Säkert bland det billigaste köpefikat som finns ;) 


Så var veckans första dag snart till ända. Två arbetsdagar kvar, sedan ledig torsdag och fredag :) Har ni höstlov?


Maria

7 kommentarer:

  1. Åhh vad mysigt att skrota runt på IKEA. Nej inget lov för mig men ändå rätt skön stämning på jobbet. Lite barn och rolig vecka. Kul att pynta och piffa i badrummet. Det känns extra roligt att städa då. Jag bjöd in Victoria på vårt fika, hoppas det är OK, tänkte att vi kunde ha det lite extra mysigt och babbla på... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Det går liksom inte att komma ut från Ikea utan att handla något!
    Jag piffade till gästtoaletten med två nya handdukar i helgen, blev sådär löjligt nöjd ;-)
    Mmmm vad gott med kanelbullar

    Kram på dig
    Sandra

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag heter Caroline och nu mitt uppe i husbygge tillsammans med min sambo.
    Vi ska nu bestämma färg på fönsterna och googlade runt lite på gråa elitfönster, och på det sättet kom in på din blogg. Ni har väldigt fina fönster till ert vita hus.
    Då vi också ska bygga ett vitt hus med liggande träpanel, så är det just grått vi skulle vilja ha.
    Vi skulle vilja kolla med dig om du kommer ihåg vilken sorts grå era fönster har?
    Du får gärna svara mig på min mail carolinepersson1984@hotmail.com

    Med vänlig hälsning Caroline

    SvaraRadera
  4. Alltid trevligt med ett besök där:). Jag är inte där så ofta, men förra v fyllde vi på ljusförrådet här hemma.
    Fint du har köpt! Jag skulle behöva nya handdukar.
    Nyfiken på vad du ska göra på fredag:)
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Åh det var jättelänge sedan jag var på Ikea ... närmsta stället är typ 12 min bort , inte sååå långt men blir inte av bara...Jag har höstlov på tors och fredag jag med...jobbar ju i skolan men det är så skönt att få "jobba undan" lite med sånt man inte hinner när eleverna är där :)
    Önskar dig några sköna lovdagar!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Tyvärr har jag inte en enda semesterdag kvar detta år, så bara att jobba på :) Men vi har stängningsdagar mån, tisdag och på onsdag är jag ju ledig. Jag och yngsta pärlan åker och hälsar på äldsta pärlan imorgon efter jobbet , så nog känns det som lite semester iallafall.
    Hoppas du får en fin ledighet.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  7. Har min ledighet nu i början på veckan, så igår var det shoppingdag och idag hoppas kan det bli lite kurs i armbandstillverkning i lokal pysselbutik! Trots att jag gick vägg-i-vägg med IKEA kom jag inte in dit. VISA-kortet gick varmt ändå...
    Kul med nytt till badrummet!
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...