onsdag 22 oktober 2014

Om klackskor och hembakt äppelpaj

Vad roligt att så många gillade mina nya stövletter!


Det är ju lite knepigt det där med snygga skor... inte alltid så praktiskt ;) Jag är egentligen inte så rädd för att få ont i fötterna, det är mer det att klacken är så smaaaal. Och hög, på samma gång. Jag brukar gå i skor med klack, men inte så där smal och kanske lite lägre. typ 7-9 cm kanske.  Lite rädd att jag ska fastna mellan gatstenar t ex. Eller att trampa snett och ramla omkull... ;) 
Men det får väl helt enkelt bli ett par "TTT-stövletter" Alltså Taxi To Table.... ;) För använda dem, ja det ska jag! 

Nu till något helt annat... Jag bakade äppelpaj igår! Ni som hängt med här ett tag vet ju att jag inte är så bra på det där med bakning... Eller bra och bra, jag är nog inte sämre än "medelmåttan", men jag är inte så bra på att prioritera bakning. Så kanske man ska uttrycka sig.
Men när jag väl tar mig tid och gör det, då blir jag så stolt över mig själv. Jag tycker att jag är riktigt "duktig", får en sådan där husmoderlig känsla ett tag. 

Det blev en knäckig variant med sirap, rörsocker, grädde och äpplen förstås!


Långt ifrån varje tisdagsfika som det blir hembakt! Men det blev det alltså igår! Mmmm sååå gott med vaniljsås till.... 


Jag njöt av den när jag såg "Hela Sverige syr" ;) och tänkte att kanske, kanske, kanske det hade varit lite lite roligt att vara med i det programmet... Att sy är ju mer min grej än att baka...



Maria


11 kommentarer:

  1. Såg jättegott ut, och jag tycker det verkar som du är rätt duktigt på bakning också och inte bara att sy. :-) Själv bjuder jag idag på ett äppelbrödsrecept på bloggen idag, som jag testade i måndagskväll. :-) Kramizz o ha en jätteskön mitt i veckan onsdag/Laila

    SvaraRadera
  2. Mmm, äppelpaj är ju sååå gott!
    Jag är nog som du, inte så att jag inte kan baka, men det är inte det roligaste jag vet.
    Men det är ju alltid gott:)
    O stövletterna, jösses va snygga!!! Har du bestämt dig, keeper?
    Supersnygga var de iaf!
    Ha en bra dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hallå där pinglan!
    Jisses så snygga stövletter...jag är också svag för höga klackar men orkar inte heller gå så värstans långa sträckor i dem...men att bara sitta o vara snygg i dem är ju en bra idé..;)
    äppelpaj är ju bland de godaste pajerna som finns...ååå nu blev jag sugen på det...
    Å hela sverige syr...du får söka dit till nästa gång..;)
    kram Katarina

    SvaraRadera
  4. kan inte heller gå i klackar nuförtiden, men banne mig att jag ska klara det i helgen iallafall.
    Gott med paj mitt i veckan.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Det är så snyggt med klackar, men jag väljer nästan alltid bort det. . .

    Jag är inte bäst i köket, varken på bak eller mat. Lite trist. Men jag har andra kvaliteter ;-)

    Är det Gerbera, de gillar jag. . .

    Kram N

    SvaraRadera
  6. Snygga stövletter men det är sällan jag går i klackat nästan aldrig!
    Jag tycker din paj ser riktigt god ut och vi alla har ju något extra vi är bra på!
    Sv.: ja NY var verkligen fantastiskt och vi kommer definitivt att åka tillbaka!

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  7. Jag skulle nog kunna ta mig fram en kortare sträcka i högklackat bara på ren och skär vilja... Baka är ungefär samma sak på ren och skär vilja så blir det en paj då och då för att det är så himla gott. Kraaaam på dig och snart så kanske vi ses på riktigt. /Pia

    SvaraRadera
  8. Pajen ser jättegod ut, jag tror du är duktig på att baka. Jag går hellre ut i trädgården än både bakar och lagar mat:)
    Det kanske kommer fler säsonger av Hela Sverige syr? Tänk vilken grej att vara med i programmet:)
    Fin kväll till dig vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Hela outfiten blir en annan med klackskor. Det kommer gå toppen när du ska svassa runt i dem... ;)
    Mmm, så gott med paj. Själv har jag börjat steka äpplen i lite smör med havregryn... Lättlagat och gott.
    Kram Kate

    SvaraRadera
  10. Mmmm vad gott. jag är super praktisk haha, jag går endast utan klack. Det är snyggt men jag kan inte gå i klack.....Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Du får gå runt med dom hemma och vänja dig!

    Hos oss blev det nybakad äppelkaka igår. Mysonsdag.
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...