lördag 27 oktober 2012

Lördag med soool :)

Lördag förmiddag och solen skiner!


Jag har nyss kommit hem från att skjutsat Mannen i mitt liv in till "Lilla Storstan". Han ska vara borta hela dagen, möten som ska avslutas med middag ute. 
Själv har jag satt på kaffet och tänkte avnjuta det, tillsammans med ett nytt inredningsmagasin (julspecial...;)  innan dags att göra lunch ;) Sen blir det skjuts och hämtningar i stallet hela eftermiddagen! Där har ni min lördag! ;) 
Jag ska så klart hinna med att dra en vinnare i utlottningen också!!! Återkommer med vem som vann!
När jag kom hem, kunde jag inte låta bli att ta ett foto på vårt hus, när solen sken. För några veckor sedan målade jag på stolparna på porchen, så de slipper att vara furufula ;) Så har vi ju fått gräs på plats också! Och infarten är asfalterad. Det börjar likna något ;) Buskar får kanske vänta till i vår? Vet inte om det är försent att plantera sånt?

Dags för kaffet som puttrat färdigt!  

Maria

8 kommentarer:

  1. Här är det också soligt och fint! :)

    Ert hus är så himla fint.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hösten är den bästa tiden att plantera lövfällande växter, säger Charlotta Lidström, hortonom på Brunnsviken trädgård. Det gäller hela landet. Så länge jorden är mjuk och går att gräva i så går det utmärkt att plantera buskar, träd och perenner. Bara att sätta fart alltså Maria.Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Så fint huset är!
    Jag gillade verkligen ditt förra inlägg! Och hämtmaten, mums!!
    Jag har också maken borta. Jag ska hämta honom inatt, vad gör man inte för kärleken!
    Ha en fin kväll!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Ert hus ser fantastiskt fint ut. Vad roligt det är när allt börjar falla på plats efter mycket jobb, fast samtidigt kul förstås!♡♥ kram Victoria

    SvaraRadera
  5. Vad fint hus. Det måste vara ganska nybyggt?

    Jag känner absolut till Alsike, har några vänner som bor där:)

    ha en bra söndag!

    Kram Johanna



    SvaraRadera
  6. Vilket fint hus i New England-stil! Man ser hur fint det kommer att bli sen när trädgården börjar växa upp! Skönt med skog bakom också. Aha, Alsike, då bor vi inte långt från varandra, jag bor i Bålsta!
    Hälsningar Eva

    SvaraRadera
  7. Gud vad fint det blir med gräs och allt! Längtar redan tills nästa sommar då jag kan få sitta där på porchen med bästa kusinerna och dricka ett glas vin igen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är välkommen Sofie! :) Rufus vill också vara med, vet du ;)

      Radera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...