onsdag 10 oktober 2012

Höstiga detaljer

Visst är hösten mysig!


Jag gillar verkligen hösten! September och oktober, med sina vackra färger i naturen. November är väl lite grå och trist, men då kan man smygstarta med julpyntet.I alla fall det där mer vintriga pyntet! Kanske inte tomtar och sånt... ;) Förresten så har jag inte speciellt mycket tomtar i julpynt-lådan ;)

Jag piffar och fixar då och då året runt, faktiskt... Men speciellt hösten är lite mysig att göra om lite hemma. Nya ljuslyktor och sånt ;) 
I måndags köpte jag ett par fina gamla böcker i en "prylbod". Enbart som inredningsdetalj! Hittade en liten ljusstake också i nysilver. 

Gillade färgerna på böckerna! Köpte en blomma också i varma höstfärger. (Nä, inte i prylboden... ;)  Nu står allt så "mysigt" på mitt sängbord!

Jag är väldigt nära 50.000 besökare nu, och det tänkte jag fira med en liten utlottning, här framöver. Så håll utkik!


Maria

14 kommentarer:

  1. Jag gillar också hösten. Särskilt idag när solen skiner och skogen skimrar i guld.
    Ha en bra höstdag:))
    //Cicki

    SvaraRadera
  2. Vad fint du pysslat till det. Hösten är mysig. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Så fint du har gjort! Jag håller med, den här tiden är underbar, kram

    SvaraRadera
  4. Fina böcker du hittat, Jack London är ju en bra författare. Härligt med pyssel inomhus när höstmörkret faller. Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Ja eller hur Maria. vadå endast för dekorationsskull? Jack London är och förblir en av de bästa. har skrivit riktiga klassiker!

    SvaraRadera
  6. Kul att göra det extra mysigt inomhus inför den mörka årstiden. Böcker är riktigt fina att "bara ha", för omslagets skull och som prydnad t ex. Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  7. Gillar också hösten om det inte tokregnar och blåser hela tiden förstås! : )

    Infaller det på en "vanlig" dag så får man göra den lite speciell. Vilket ni lyckades med.

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Hösten är mysig! Man får vara inne och pyssla. Och snart får vi se fram emot julen och allt vad den innebär. MYS! /Lotta/

    SvaraRadera
  9. Hösten är mysig! Man får vara inne och pyssla. Och snart får vi se fram emot julen och allt vad den innebär. MYS! /Lotta/

    SvaraRadera
  10. Hösten är mysig! Man får vara inne och pyssla. Och snart får vi se fram emot julen och allt vad den innebär. MYS! /Lotta/

    SvaraRadera
  11. Hösten är mysig! Man får vara inne och pyssla. Och snart får vi se fram emot julen och allt vad den innebär. MYS! /Lotta/

    SvaraRadera
  12. Men vilken flott tapet ni har. Riktigt snygg. Härliga höst detaljer.

    Kram CC

    SvaraRadera
  13. Ja, visst är hösten mysig med sin klara luft och vackra färger. Håller med om att man blir lite extra inredningspysslig då också... :)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Älskar också hösten och du har gjort så otroligt höstmysigt hos dig! Vilken fin idé med de gamla böckerna - riktiga klassiker också! Inspirerande! Kram kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...