onsdag 17 oktober 2012

Göteborgstips, tack!

Hallå alla ni där ute som läser det jag skriver!


Jag behöver ha er hjälp!!!!
Jag och Mannen i mitt liv, ska åka till Göteborg, en weekend snart. Nu vill jag ha tips från er som bor i Göteborg, eller kanske har varit där mycket. Ni som "kan" Göteborg, med andra ord!
Tacksamt tar jag emot tips på mysiga restauranger för både lunch och middag! (Gärna fiskrestaurang, eftersom vi gillar fisk ;), trevliga ställen där man kan ta en drink på kvällen, före eller efter middag, fina inredningsbutiker, sevärdheter m.m. 
Så snälla, bombardera mig med alla era tips! ;) 


Maria

15 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt med en weekend i Göteborg på tu man hand! De behöver man som "vuxna"..! Kram Kate

    SvaraRadera
  2. Du kommer säkert få en massa tips ;) Själv bor jag i närheten, men är sååå dålig på att gå ut och äta eller var man skall bo. Posthotellet kommer du säkert få tips om, tydligen rätt fint och speciellt där ;)

    Hoppas ni får en härlig helg.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  3. Hej Maria. Leffe rekomenderar den här ganska så nyöppnade på avenyn. http://miss-sophie.se/menyn.html Jätte bra mat tyckte han. De åt middag där efter bokmässan. Vilken fin drink du har på bild. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Åker till Göteborg emellanåt men dålig på att ge dig tips...
    Vilket fint förkläde du lottar ut, måste kolla in tävlingen ikväll!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Mysigt med Göteborgsweekend ska fundera ut och återkommer med mina tips, du kan ju söka på Göteborg i min blogg för vi var på en helmysig tapas restaurang i somras kram Diana

    SvaraRadera
  6. Fiskekyrkan måste ni ju till då! Mysigt med en göteborgstripp! Kram Nilla

    SvaraRadera
  7. Så kul att Ni ska ner till Göteborg! jag bor ca 4 mil österut från stan men är där nere alldeles för sällan, det blir väl så när man har för nära ...kanske. FLORAMOR OCH KRUKATÖS tycker jag ni ska besöka nu när ni gillar inredning. MARRAKESCH som säljer fantastiskt kakel och inredning, GRÖNBERGS också inredning, HAGAkvarteren som alltid är mysiga att besöka (en gammal stadsdel). Undvik Nordstan! Detta var lite tips på fina inredningsbutiker. Adresser kanske du kan söka på nätet, annars får Du höra av dig.

    Hoppas ni får en jättetrevlig helg!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  8. Godmrogon vännen!!
    Välkommen då..till Sveriges framsida..fniss...!!
    Ja du..finns så mycket att se...
    Ni har hela Avenyn..med restauranger...
    Vill ni bara gå runt och flanera..fika osv..är Trädgårdsföreningen mysig...ett Måste..är Haga kvarteren..mysiga butiker och härlig fika på Husaren..!!
    Feskekörkan..är också värd ett besök...
    Ja du..kan hålla på i evighet..och skriva...
    Men detta var ett litet axplock...
    Önskar dej en underbar dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt att åka dit! Jag vill också. Förut var vi där ca en gång om året men nu var det längesen och jag har funderat på om vi ska hinna dit snart.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Absolut flanera runt i Haga,
    Inredningsaffärer: Grönbergs, de som ligger i/ runt Haga, PortHouse på Avenyn, Laura Ashley affären är ju alltid rolig att besöka tycker jag, Balders hage http://blogg.baldershage.se/ här kan du se lite av vad där finns , NK har ju väldigt mycket fint längst ner ( t.ex Mateus porslin om man gillar det)till sist gillar jag väldigt mycket Grandmas.

    Lunch skulle jag absolut äta i Haga, Husaren är bra men det finns ett bättre ställe( glömt namnet just nu, men det dyker nog upp så småningom) enligt mig. Räkmackorna på Heaven 23 är populära och för priset får man också en fantastisk utsikt när man åker hissen upp:) Joe Farrelis har god mat, Jensens kanske ( hyfsat inget första hands alternativ men OK)Om man åker över till Eriksbergs sidan är River Cafe gott och med fantastisk utsikt.
    Bästa restaurangen i Göteborg är utan tvekan: Hos Pelle väldigt gott och dyrt men värt det de gånger jag varit där. Fiskekrogen väldigt gott. Restaurang? På alla dessa tre bör man boka bord innan. I fall om Hamnkrogen på Liseberg är öppen så har de underbart goda fiskrätter. Källarkrogen och La gondola är också Ok, den sistnämnda ganska enkel men god mat har ofta söndagsmiddag. Grekisk restaurang: Svarta Oliver, Indisk: Tre Indier.

    Vid Balders Hage ligger ett fik tror det heter " Ahlströms" där är mysigt och goda mackor och bakelser och allt:)

    Ja nu har ni att göra tror jag:)Ni kommer få det supermysigt och härligt.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  11. Hej Maria! Jag har en liten bok som jag skriver upp en massa tips jag får från blogggvärlden!Där har jag skrivit några to do i Göteborg!
    Här kommer några tips; Artelleriet, Krukatös, Flora Mor
    Marrakech design, Norrgavel och Grönbergs interiör (vid kaserntorget)
    Restaurantips (tapas) El Coracon
    Sedan vart allt ligger får du googla på, för det vet jag inte!
    Några tips iallafall
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Jag bor nära GBG men är inte där så ofta..
    Men absolut måste ni strosa runt i Haga, underbart!
    Som många innan skrivit, Krukatös, Grandmas, Artelleriet, Baldershage.
    Hela avenyn är full av restauranger.
    Heaven 23 som har fin utsikt och goa räkamckor!
    Men undvik Nordstan, där finns typ alla "vanliga" storkedjor.

    Välkommen till Göteborg :-)
    Sandra

    SvaraRadera
  13. Jag kan ingenting om Göteborg, men ni har fått massor av fina tips! Härligt!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  14. Va mysigt med en helg i Göteborg, har du ätit den berömda räkmackan till underbar utsikt på 23:e våningen i Gothia Towers? Rekommenderas!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Avalon - för att det är mitt i smeten:)
    Sjömagasinet - för att det är så lyxigt men ändå avslappnat. Sveriges bästa fiskrestaurang!
    Post - snyggt och gott

    Dom ställena äter vi på nästan varje gång vi är i Göteborg och jobbar!

    hoppas ni får många tips!!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...