torsdag 4 oktober 2012

Kök/porslin

Veckans tema hos fabriken lyder "Kök/porslin"


Varför känns det som att blå-vitt porslin är en självklarhet i ett kök??? ;) Fast det enda jag har i just blå-vitt är nog dessa muggar, som faktiskt är från en julkollektion på Ikea, för några år sedan ;)

Porslin, var temat... här en måttsats i just porslin ;)


Temat var ju också kök... så vad döljer sig i kökets skåp och lådor? ;)


Ja, till exempel de vita frukostskålarna, de ljusgråa med vita prickar på...


... och de cremevita mat-tallrikarna.

De enkla kaffemuggarna i olika färger är ju förstås ett måste i köket! ;) Det dricks en och annan kopp kaffe, när vi är hemma. 

Något jag är lite svag för är små skålar. Bra till mycket! 


Som vanligt: Titta in på Fabriken för att se fler fina bidrag!


Maria

20 kommentarer:

  1. Ha Ha vilka fina koppar. Ditt kök är jättemysigt och du visar så härligt porslin. Prickigt är ju jättegulligt. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Blev så full i skratt när jag såg ditt köksskåp!! Du har bra smak!!!!! Ser likadant ut i mitt. Prickiga skålar och cafe au lait-skålar (mina fr ICA Maxi), och "lite svängda" mattallrikar (hittade jag på Ullared för superpris!) Supergillade din måttsats i porslin.

    SvaraRadera
  3. Mycket fint. Speciellt måttsatsen i porslin gillar jag!

    SvaraRadera
  4. Fint! Håller med om att småskålar är bra att ha ;-)

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Jag är på jakt efter den storleken på skålar. Våra är alltid för stora eller för små, men nu börjar förrådet att fyllas på. Har fyndat några fina på rea.
    Ha en bra dag! Anita

    SvaraRadera
  6. Fint! Håller med om att småskålar är bra att ha ;-)

    SvaraRadera
  7. Så fina saker du har i ett väldigt snyggt kök!! Önskar dig en härlig dag, med eller utan kanelbullar ..:)) Kram Kate

    SvaraRadera
  8. Hej!!

    Vilken tur att jag har "from avenue til boulevard" på min bloggroll, så att jag hittade hit. Supermysig blogg, finfina bilder o en härlig mix av ALLT, jag stannar!
    Grattis till utmärkelsen c",)

    Klem Anna

    SvaraRadera
  9. Ja et finns mycket i våra köksskåp både sånt vi använder och sånt vi inte använder. Men jag tycker du har mycket fint. Ha en fin torsdag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  10. Superfint! Var har du hittat måttsatsen? :)

    SvaraRadera
  11. Vad fint du har i ditt kök!

    Ha en fin dag!
    kram

    SvaraRadera
  12. Underbart porslin, måttsatsen vill jag ha :) var har du hittat den? kram Diana

    SvaraRadera
  13. Jag håller med... måttsatsen var ju supertuff! Underbart kök du har!

    SvaraRadera
  14. Fint porslin du har, det kan man verkligen inte få för mycket av. Måttsatsen är ljuvlig ju.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Ni är några som undrar över måttsatsen... Den är en julklapp från Minstingen. Köpt hos Granit :)
    Ja, visst är den söt!!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Oj vilken massa fina skålar och annat t köket! Kram Sara

    SvaraRadera
  17. Åh vad jättefint du har i ditt kök!!! Och jag gillar verkligen de charmiga skålarna!! Sådana skulle jag verkligen behöva också, borde köpa lite nytt och fräscht till skåpen!!

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  18. Ja blåvitt verkar vara pop just nu. Det är mycket annat fint också som döljer sig i lådorna i ert kök. Ha en fin avslutning på veckan!

    SvaraRadera
  19. Du har det jättefint i köket.
    Blåvitt porslin är så himla vackert.
    Ha en fin fredag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  20. Vad fint du har även inne i köket. Jag gillar iden med en frukostservice. Jag har börjat titta efter skålar men inte hittat något direkt. Vårt frukostporslin är en "gammal rest" från när min mans föräldrar hade husvagn. Vi fick ta över det när vi flytta ihop. Det är bara 4 av varje tallrik, assietter och skålar, i just blått och vitt ;)
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...