fredag 19 oktober 2012

Fredagsmys med sushi

Thank god it´s friday!


Här har vi precis haft Sushi-afton! Hela familjen samlad! Älskar de middagar vi är samlade alla. Numera arbetar de äldsta tjejerna ofta kvällar, och är inte alltid hemma till middag
Men ikväll var alla lediga och jag har jobbat sent på jobbet, så då passar det extra bra med hämtmat! Mannen i mitt liv köpte med sig någon form av "fest-tallrik" hem, med massor av olika sorters bitar. Gott, gott!
Nu är vi alla mätta och belåtna. Jag har en förkylning i kroppen och är både trött och frusen, så jag tänker nog byta om till den mysiga morgonrocken och krypa under filten i soffan... 
Kom precis på att jag nog ska värma mig med en het äppeldrink, om Mannen i mitt liv kommer ihåg att köpa äppeljuice? ;) Han fick dra iväg och handla lite, för vi har ju inte storhandlat eller helghandlat denna veckan... ;) 

Trevlig fredagkväll till er alla!


Maria

15 kommentarer:

  1. Jag gillar! Tokgillar... Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Oh vad kul att ni gillar sushi allihop! Här är jag ensam om att gilla sushi!
    Krya på dig kramar från mig!
    Helena

    SvaraRadera
  3. Hur gott som helst, visst är det härligt när alla är samlade. Jag skulle också varit sen idag men fick tyvärr stanna hemma. Både mannen och jag har tillbringat större delen av dagen i sovande ställning med vrålförkylning i kroppen. Skönt med helg så hoppas jag det blir jobb på måndag igen.
    Önskar dig en fin helg.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att du inte känner dig riktigt bra! Hm, sushi... ingen favorit hos någon av oss här. Här blev det också hämtmat... thai! Ha det så gott det går med en förkylning i kroppen.

    SvaraRadera
  5. Favoitmaten!!! Blir för sällan bara ;)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  6. Är ju också sushi-lover så jag blev sjukt sugen av dina bilder. Vår familj har provat på att göra egen sushi också. Blev enormt många av varje sort bara!!! Höll på att äta ihjäl oss :) Ha en trevlig helg o krya på dig!

    SvaraRadera
  7. Samma här ;) Vi har oxå haft fredagsmys hela familjen + äldste sonens flickvän. Men här blev det tacos...
    Jag har oxå blivit förkyld och känt mig hängig.
    Hoppas du kryar på dig till morgondagen, kram Suss

    SvaraRadera
  8. Vad trevligt att ni alla gillar sushi i familjen :) Alltid mysigt att samlas kring något alla tycker om. Jag önskar nästan att jag gillade det för det är så vacker mat och ser så läckert ut! Så många som är förkylda nu, hoppas du kurerar dig och känner dig bättre imorgon! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt ni har det!! Alla hemma, sushifest...låter så härligt!

    Nu blir det soffmys för mig ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Det ser ju riktigt gott ut!! Dottern hade varit på Sushirestaurang på lunchen idag, hon älskar suchi. Jag däremot är lite mer tveksam, men vi får väl se...måste ju smaka innan jag kan säga nåt...eller hur brukar man säga till sina barn;)

    Trevlig helg!!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  11. Åhh så smarrigt det är och det ser ljuvligt gott ut. Så kul att alla gillar att äta sushi. Här är det jag som är fantast och dottern gillar Carlifornia rolls, mannen tycker det är gott men kan lika gärna äta något annat ;) Minstingen springer en mil om vi nämner det!! haha
    Kanske någon gång i framtiden att vi också kan äta en sådan måltid ihop.
    Ha en skön helg!
    KRam Anette :-)

    SvaraRadera
  12. Älskar sushi och kul att hela familjen gillar det här är det bara mannen och jag som gillar sushi , ha en fin lördag vännen kram Diana

    SvaraRadera
  13. vad mysigt att ha alla samlade och gott med sushi!

    Jag har också kännt mig förkyld och hängig och tyvärr verkar det hålla i sig men tänk positivt då får man tillåta sig att vila i soffan och läsa massor av bloggar:)

    ha en bra helg!


    SvaraRadera
  14. Mysigt med såna familjekvällar! Och jag älskar sushi! Tyvärr är jag ganska ensam om det in my house:) hoppas du får din äppeldrink:) kram Nilla

    SvaraRadera
  15. Mysigt!
    Åh, din stackare! Hoppas att du kryar på dig snart!
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...