lördag 6 oktober 2012

Oktoberlördag

Denna Oktoberlördag i bilder ;)



Vilket härligt väder vi haft denna lördag! Sol, sol, sol!!!! Underbart!
Jag och Minstingen hann med en liten promenad i skogen innan lunch. Det är så skönt att ha skogen precis bakom sin egen tomt! 


Lilla valpen, som ju faktiskt har ett namn! Ferry heter han! Han är inte döpt efter en viss skidåkare, som många tycks tro ;) Nej, han är döpt efter en färja i NY. "Staten Island ferry". Det är Minstingens hund och det är hon som bestämt namnet för länge sedan ;)

Han är så söt! Och rolig! Full fart med bus och lek, sen kan man ta upp honom i famnen och då slappnar han av och somnar. En riktig knähund, minsann!

Den fina rosen, som vi fick av fina vännerna i somras har det precis slagit ut nya knoppar på! I oktober

Oktober är ju som bekant "rosa bandet-månaden". Jag bad Mellantjejen gå in och köpa "rosa bandet" armbandet till mig, i måndags. Men de var redan slut! Idag var jag in i en annan butik och där fanns det gott om dem! 

Det blev den vinröda klänningen till ute-middagen (som för övrigt var jättemysig!!!) igår, så ikväll åkte blusen på ;) Hittade ett halsband i egen design,  i "gömmorna", som jag aldrig använt.
Passade rätt bra till. Svårt med halsband till mönstrade plagg ibland ;) 

Nu ska jag slå mig ner i TV-soffan!


Maria 

6 kommentarer:

  1. Härliga bilder och visst var det skönt i solen. Din vinröda klänning ja, min syster är på jakt efter en vinröd klänning till ett bröllop. Var hittade du din? Tack för tipset i dag jag tog jeans och svarta stövletter och ett Maria halsband,, Kram

    SvaraRadera
  2. Visst har det varit en helt fantastisk höstdag med härliga solen framme. Vackra rosor och jättesöt hund ni skaffat er.
    Här blir det också tv-soffan nu.
    Ha en bra söndag.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  3. Härlig lördag, med andra ord! Och det där rosa armbandet tror jag att jag också ska gå på jakt efter!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara höstbilder och det där armbandet är så fint, kram

    SvaraRadera
  5. Kul att du också hittade lite Missoni kläder och armband! Armbandet fanns inte hos mig, tyvärr! Vilken söt liten hundvalp! Ha en skön kväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Vilken söööööööötis till vovsing:))) Och ett sådant där armband skulle jag också vilja ha!! Jättefint och för ren god sak!!

    aaaaaaaam aka

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...