torsdag 11 oktober 2012

Höstens moodboard

Torsdag och nytt tema hos Fabriken!


Temat denna vecka är "Höstens moodboard". 

Jag får en stark känsla av att det finns två sorters      inställningar till höst och mörker ;) Vissa gillar hösten och vissa avskyr hösten... ;) Själv tillhör jag den skaran som verkligen gillar hösten! En mysig årstid!
Alla ljus och ljuslyktor man får tända, i kvällsmörkret. Både ute på porchen och inne i huset. Att få elda både i "fuskspisen" i sovrummet (med spisbränsle eller stearinljus), och snart även i kaminen! (Skorstenen ska bara besiktigas nu, så är det klart!) Så mysigt!!!
Och att få använda alla fina stövlar och boots! För att inte tala om alla mysiga koftor... Ja, det är mycket som är mysigt med hösten

Jag får sådan inspiration till att pyssla och piffa hemma när hösten kommer! 


Maria

Titta in hos Fabriken för fler fina höstbilder!

20 kommentarer:

  1. Det där "mysiga" framgår av bilderna....*ler.Fint!

    Kram

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
  2. Ombonad skön höstkänsla hos dej.

    Ha en fin vecka. // Lissen

    SvaraRadera
  3. Men åh vilka fina bilder kram Diana

    SvaraRadera
  4. Måste hålla med... men gillar faktiskt alla årstider och det är just dem som är charmen med att bo i Sverige. Omväxlingen...
    Vilka fina höstiga bilder du har i ditt kollage.
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig moodboard du bjuder på! riktig höstfeeling! kan bara hålla med dig i allt du skriver!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Riktigt fint!
    Gillar kaminen och dess placering!

    SvaraRadera
  7. Jag brukar också gilla hösten men i dag fick jag skrapa rutorna och det är ju mindre kul ;-)

    Kram Therese

    SvaraRadera
  8. Varmt och skönt och riktigt mysig känsla!

    SvaraRadera
  9. håller med dej om hösten...ljuvlig!!
    Fina bilder...!!
    Önskar dej en underbar höstdag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  10. SÅ fin inspirtion du bjuder på:) Visst är det mysigt med höst!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  11. Jättehärlig mix av bilder! Mysigt! Ja, hösten är inte alls dum... Vackra färger och klar luft...och många tända ljus! :)

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  12. Härligt att kika på din tolkning av höstens moodboard.
    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  13. Dina bilder känns riktigt höstiga och supermysiga och det är ju inte så konstigt när du älskar hösten så mycket. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  14. Vilket härligt moodboard du visar upp! Jag har börjat gilla hösten mer och mer! Tycker det är så fint med alla färger och njuter av den krispiga luften ute!

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  15. Härliga bilder, man vill nästan bege sig hem till ert mysiga hus. Inbjudande :)

    Vi är på gång att köpa kamin, blir ännu mer sugen nu när jag ser dina bilder.

    SvaraRadera
  16. Jag älskar höst och mörker med ljus och brasor! Ser att du också gör det! ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  17. Kan bara instämma med dig. Jag hör till dem som älskar hösten, har alltid gjort. Kanske det också beror på att jag är ett höstbarn med födelsedag i september? Men detta har ju stälts upp och ner sedan jag flytta till Australien för nu är jag vårbarn!!
    Din moodboard gör mig varm och glad och trots att vi går mot vår och sommar och jag längtar massor så blir jag sugen på mörker och levande ljus med mysiga varma koftor.
    Lite kallt hör just nu så ikväll blir det tända ljus.
    Ha en trevlig helg!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  18. Ljuliga bilder, så där härligt att jag bara vill bara knacka på er fina port och kliva in ert välkomnande och mysiga hem.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Underbara bilder, jag gillar hösten starkt! kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  20. Åh så fina bilder du bjuder på! Är alla dessa från ert hem? I så fall blir jag lite avundsjuk :-)
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...