tisdag 9 oktober 2012

Att fira bröllopsdag när man inte är i New York ;)

Tack för alla fina ord, ni lämnat om vår bröllopsdag! =)


Så hur firar man sin bröllopsdag, när den infaller mitt i veckan och man tyvärr inte befinner sig i New York? Som vi haft glädjen och lyckan att få göra de två senaste bröllopsdagarna...
En tisdag, vilken som helst nästan ;) Jag hade långdag på jobbet. Stängningen. Resten av familjen som kommit hem lite tidigare hade fixat med maten. Lite festligare än en vanlig tisdag i alla fall! Potatisgratäng och fläskytterfilé. 
Kvällspromenad med vovvarna som resulterar i att golvet får moppas... Gissa hur mycket grus en Berner Sennen drar in, när det regnat ute och man bor i ett "nybyggarområde" med grus och lera typ överallt... ;) 
Nåväl... Tisdag innebär ju kvällsfika hos "The Wiker family". Vilken enorm tur att bröllopsdagen inföll på en tisdag! Värre blir det nästa år... då blir det inget fika ;) Vi lyxade till det med Pannacotta. Snälla Mr Ekström hjälpte till att fixa den! ;) Vilken tur att han finns, i de stressade familjernas liv! ;)
Mannen i mitt liv hade köpt rosor till mig! Det gör han inte varje vanlig tisdag, så det skiljer denna dag från en vanlig tisdag ;) Långa röda vackra rosor! Han kommer faktiskt alltid ihåg våra bröllopsdagar och köper rosor! 
Jag fick ett paket också, en fin jacka som jag ville ha...



Inte så romantiskt, kanske första tanken är?  Men jo, på något vis tycker jag det, när någon har lyssnat på en och tänkt till...  Omtänksamt i alla fall! Och det är vad jag kallar kärlek! :)

Nu siktar vi på 20:årsjubiléet! ;)


Maria

14 kommentarer:

  1. så fint!! ( och oj så lyxigt att ha firat i New york två år idag )

    Kram

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
  2. Stort grattis på er dag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Absolut! jätte fint och kärleksfullt gjort! Grattis på er dag!
    Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Kärlek det!!
    Det behöver liksom inte vara så tillknuffsat:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis!!
    När du skrev inne hos mig uppmärksammade du hur mycket likheter vi hade. Familj, yrke etc. Vi gifte oss oxå 1993 och i smyg.......

    SvaraRadera
  6. Grattis på er dag! Vilka fina rosor och fin jacka! Vad mysigt att firat i New york två år på rad! Jag har aldrig varit där men skulle gärna vilja!
    kram Helena

    SvaraRadera
  7. Grattis! Låter som att firandet blev helt ok trots att ni inte va i New York.. :)
    Så mysigt att följa din blogg!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  8. Mysigt :), vi har bröllopsdag på fredag och den ska firas med hotell, spa och annat mys :) stor kram fina du Diana

    SvaraRadera
  9. Kul att fira på nåt sätt även om det inte är i New York!
    Blommor blir man ju alltid glad av o snygg jacka! Känner igen det där med smutsiga golv...
    Kram Suss

    SvaraRadera
  10. New York... där har jag aldrig varit! Så kul att ha fått komma dit två ggr på så kort tid! Jättefina presenter du fick! Omtanke är en viktig del i det hela... Ha en riktigt bra onsdag nu också!

    SvaraRadera
  11. ÅÅååååå STORT grattis på bröllopsdagen (i efterskott)! Ni ser fantastiska ut på bilden!
    Tack fina du för dina kommentarer hos mig, de gör mig sååå glad!
    Ha en fin dag vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Mysig kväll..ni hade!!
    Spelar ju ingen roll vad man får..det är ju som sagt..tanken bakom det hela..som räknas!!
    Önskar dej en härlig onsdag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig tisdagskväll!! Supersnygg jacka du fick. Tycker jag var en bra och omtänksam present.
    Och du...inte en dag äldre ser du ut sen bröllopsfotot togs!!! Ha det bäst, kram Kate

    SvaraRadera
  14. Grattis på bröllops dag fr norr, fann din fina blogg via annan blogg;-). Ha en fin dag! Linda Norrland. Ps jag älskar oxå NY, bästa stället!!!!! Var där 2:à ggr i juni.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...