söndag 14 oktober 2012

Söndagsbilden

Dagens söndagsbild!

En kvarvarande lilja, från buketten som Mannen i mitt liv gav mig en gång,  och ett litet kort med några gulliga ord!

Dagens söndagsbild och dagens bidrag till Fabriken, får gå i kärlekens tecken. Tyckte det kändes  passande, när vi firat både bröllopsdag (19 år) och "årsdag" (22 år) under veckan som gått. 
Tänk hur det är, egentligen... många tycker att jag och Mannen i mitt liv varit tillsammans väldigt länge, att det skulle vara "bra gjort" och "bra jobbat"... Jo, vi har kanske varit tillsammans länge, med tanke på att vi båda bara passerat 40:års strecket, med 1 respektive 2 år. Vi har ju varit ett par mer än halva våra liv ;) 
Men annars, så är väl 22 år inte så länge? Jag menar, vi har väl förhoppningsvis sisådär 50 år kvar att leva i alla fall!? ;) Så då är ju 22 inte ens halvvägs av det liv vi kan få leva tillsammans... Någon som fattar hur jag tänker? ;) 
Tänk de par som firar t ex 75:årig bröllopsdag! De har varit tillsammans länge! ;)


Leve kärleken!



Maria


Titta in hos Fabriken för att njuta av fler vackra söndagsbilder


19 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS till er båda. Så härligt att trivas och ha det bra tillsammans, lycka.

    Ha en riktigt fin söndag. // Lissen

    SvaraRadera
  2. Fin bild! Håller med dig inte tycker jag att vi har varit tillsammans för länge och då har vi varit gifta i 30 år. Det känns inte länge alls. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vilket fint inlägg och jag gillar verkligen ditt motto: Njut av livet.....
    Ha en skön söndag!
    Lotta

    SvaraRadera
  4. Grattis till er båda! Ni verkar trivas så bra tillsammans! Så fint med liljor!

    Ha en fin söndag!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  5. Älskade liljor, vit dessutom!! Ja, det ligger ju som sagt lite jobb bakom ett "lyckligt" äktenskap, inget som är gratis!! Måste matas med kärlek varje dag <3!!
    Önskar Dig en skön söndag!! Kram Kate

    SvaraRadera
  6. Grattis till er!
    Jag förstår precis vad du menar. Vi,min man och jag firade 20 årig bröllopsdag i augusti och 27 år tillsammans i förra veckan. Hoppas bara vi får många fler år.
    Men någonstans så känns det som att man inte kan ta ngt för givet. Därför firade vi vår 20-års dag lite extra.

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Grattis till er!

    Ha en fin söndag!
    kram

    SvaraRadera
  8. Underbar bild på en underbar blomma :)

    SvaraRadera
  9. Stora tankar och det svindlar lite när man börjar tänka så.
    Vi var nästan 40, mannen och jag när vi träffades och starta familj. Det tog dessutom ett tag att gifta sig då vi ville få våra barn först med tanke på vår "ålder" så nu har vi "bara" varit gifta i 2,5 år och "tillsammans" i snart 9 år. Fast som du skrev häromdagen när börjar man räkna att man varit tillsammans? Vi som hade ett långdistansförhållande på halvlöst sätt ;) Så vi hoppas vi kan få fira 25 årig bröllopsdag iallafall :-)
    Ha en skön söndag!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  10. Förstår..precis hur du tänker!!
    Mina föräldrar hann vara gifta i nästan 54 år...!!
    Önskar dej en fortsatt mysig söndag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  11. Jag förstår hur du tänker. Mina föräldrar firar sin 53:e bröllopsdag i år. Förhoppningsvis har dom 20 år till att leva tillsammmans fast de båda nu är över 70. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  12. Ja leve kärleken! Vi har varit tillsammans i drygt tjugo år. Ibland svindlar tanken men samtidigt har det gått så fort. Känns som jag var 17 igår. Nästan ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Hej! Fin bild. Allt är ju relativt, troligen är 22 år mycket för många nuförtiden. Förhoppningsvis kan man fira åtminstone många år till tillsammans. Mina föräldrar hann med sin 59:e bröllopsdag och det är ju inte så illa.
    Hoppas ni har en fin söndagskväll.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  14. Hej! Fin bild. Allt är ju relativt, troligen är 22 år mycket för många nuförtiden. Förhoppningsvis kan man fira åtminstone många år till tillsammans. Mina föräldrar hann med sin 59:e bröllopsdag och det är ju inte så illa.
    Hoppas ni har en fin söndagskväll.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  15. Grattis till era lyckliga år ihop! Väl värt att fira!

    SvaraRadera
  16. Leve kärleken!! Det är underbart att ni har ett härligt och kärleksfullt liv tillsammans!

    Stor kram

    Lotta

    SvaraRadera
  17. Underbar bild , ganska länge är det ju med tanke på att vi inte är så gamla ;) kram Diana

    SvaraRadera
  18. Härligt! Grattis :-)

    Ha en mysig måndag!
    Lina

    SvaraRadera
  19. Vilken härlig bild!! Jättefint! Ni har måååånga år kvar ska du se :-)Precis som du säger... inte ens halvvägs :-)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...