söndag 7 oktober 2012

Söndagsbilden

Jag fortsätter med mina söndagsbilder i svart-vitt ;)


Inte för att jag på något vis tycker att söndagar är just svart eller vitt ;) Nej, bara för att jag tycker att svart-vita foton är såååå himla snyggt!  
Svart-vita bilder får liksom något antikt över sig, och det gillar jag. Har alltid gillat vintage-saker och bilder. 
Dagens söndagsbild har Mannen i mitt liv, fotat. Bilden föreställer Ulva Kvarn, som ligger utanför Uppsala. Ett mysigt ställe där vi brukar ta en fika på somrarna. Han passerade där härom dagen och var "tvungen" att stanna och fota, eftersom det var så vackert där i höstsolen! Han mms:ade den till mig, fast i färg! Underbart vacker, tycker jag! 
Den som är nyfiken på Ulva Kvarn, kan läsa mer här

Och ni som är nyfikna på fler fina söndagsbilder tittar så klart in på Fabriken för att inspireras! 


Maria


16 kommentarer:

  1. Underbar bild och gulligt av mannen att smsa den till dig kram fina och ha en härlig söndag Diana

    SvaraRadera
  2. Oh my vilken bild, så otroligt fin och vilken kvalité trots mobilfotad.
    Hoppas du får en fin söndag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Otroligt vacker bild!

    Ha en riktigt fin söndag,
    Catta

    SvaraRadera
  4. Fin bild och jag håller med om att Ulva kvarn är fint! Var senast där på höstmarknaden, då var det iof inte lika fint, en leråker efter allt regn! Men det är en vacker plats!
    Kram och fin söndag till dig!

    SvaraRadera
  5. Jättefin bild! Ser verkligen antik ut! Påminner om USA på något sätt.

    SvaraRadera
  6. Verkligen vacker bild! :)

    Måste vara ett mysigt fika ställe. :)

    SvaraRadera
  7. Gamla hus är allt bra mysiga. jag funderar alltid på vem som kan ha bott där förut :-)

    SvaraRadera
  8. Himla snyggt med speglingen i vattnet!

    Ha en fin söndag!

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Åh vilket vackert hus och så fint det ligger vid vattnet - som ett spegelblänk!! Håller med, superfint!! Och visst är det fint med svartvitt!

    Kraaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Vilken fin bild.
    Jag håller med dig att svart vita bilder är så himla vackra.
    Ha en skön söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  11. Vilken vacker bild. Fin spegling.

    Ha en fin söndag.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  12. Ulva kvarn är ett fint ställe och din bild eller makens är ju jättefin. Gillar också svart-vita bilder. Min lykta är silverfärgad, inte brun som den ser ut att vara. Russta... och finns i olika storlekar. Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Så vacker bild!! Håller med dej om svart vita bilder...stilrent och snyggt!
    Önskar dej en fortsatt härlig söndags kväll!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  14. Vad fin bild. Ser härligt ut.
    Som svar på din fråga har jag mailat dom och skickat länken till inlägget. Jag hoppas att dom hör av sig och säger om det är ok, annars tar jag givetvis bort bilderna.
    Nu ska jag kika tunt en stund hos dig igen.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  15. Ulva Kvarn är verkligen ett riktigt smultronställe! Vi brukar också åka dit på somrarna för att slappa och fika. Och nuförtiden har vi ju galet nära också... :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...