fredag 12 oktober 2012

Att ha varit tillsammans i 22 år

Dags att fira igen, då ;)


Idag är det 22 år sedan jag träffade Mannen i mitt liv! En fredag även då, 1990!  För mig innebär det att vi varit tillsammans i 22 år, idag! Men Mannen i mitt liv, gjorde mig osäker härom dagen, då han ställer frågan "Är det våran årsdag? Är det då vi räknade att vi blev tillsammans?" 
Jaha, här har man gått i 22 år och trott att vår "årsdag" är den 12:e oktober... ??? ;)  Döttrarna, som lever i en "modernare" värld, hävdar bestämt att man blir inte tillsammans "första kvällen"... Nähä...??? De anser att man "blir tillsammans", den dagen man offentliggör sin relation på facebook... Jaha... ja, då blev vi väl tillsammans för ett par år sedan då! ;)  När Mannen i mitt liv föll till föga och fixade Facebook, även han... ;) 
Jag tänker i alla fall fortsätta säga att vår "årsdag" är den 12:e oktober! Med tanke på att Mannen i mitt liv praktiskt taget flyttade in till mig 10 dagar senare, så måste vi väl ändå varit tillsammans under de tio dagarna??? ;)  

Vi har firat här i kväll, med en het äppeldrink ute på vår älskade porch, och grillat! Så mysigt att sitta där ute i höstkylan och känna dofterna från både drinken och grillningen!

Vi grillade "chipotle-burgare" Mmmm... så gott! Men ganska starkt... ;) 

Lite bubbel till burgarna, var inte helt fel! ;) Bubbel är väl sällan fel, förresten??? ;)

Passade på att överraska Mannen i mitt liv, med en ny flaska till samlingarna, när jag ändå var och helghandlade tidigare på dagen ;) I en butik, där fredagskänslan verkligen var på topp ;)


Ha en fortsatt fin fredagskväll!

Maria

20 kommentarer:

  1. Grattis till er! Så fint ni fixat och mysigt med grillat nu! Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Gulliga och underbara du. vad mysigt med grillat och bubbel på er dag. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Stort grattis!
    Jag och min man firar 25 år den 23 oktober!
    Stort..............

    Vad gott det lät med grillat.

    Fin helg,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Vilken kontrast mot dagens ungdomar ;-) Facebook hihi vilken härlig dag o kväll ni ordnat! Ha det jättebra på er 22-årsdag!!

    SvaraRadera
  5. Underbart!!

    22! Well done! Varmt grattis!

    Bilderna är jättehärliga. Grilla ute....mys! Kryddat med fredagskänsla <3

    Ha en fab weekend!

    kram
    Lotta

    SvaraRadera
  6. 22år? Grattis. Vad glad jag blir att höra att det finns dom som håller ihop. Jättehärligt!!!

    kram till er

    SvaraRadera
  7. Ett sånt firande! Härligt! Och bubbel och grillning är ju aldrig fel, heller!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis till 22 år! Ni träffades nästan exakt samtidigt som oss. Fast vi är inte offentliggjorda på FB än ;)
    Mysigt att grilla fortfarande! Kram Suss

    SvaraRadera
  9. Ojdå, då är vi fortfarande inte ihop, för mannen i mitt liv är facebookvägrare:)
    Grattis till era 22 och vi har inte varit tillsammans i 22 år:)
    Önskar dig en fin helg.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  10. Då är inte vi heller tillsammans, sambon är facebookvägrare. : ) Annars blir det 16 år i november.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Grattis!! 22 år är värt att fira!!
    Tänk, jag kommer inte ihåg vilken dag vi träffades, men den 7 september var det 23 år sedan vi gifte oss...och det glömde vi också att fira. Det måste nog bli skärpning här i huset för snart är det födelsedag och den hoppas jag inte att familjen glömmer;)

    trevlig helg!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  12. Åh så underbart, 22 hela år, Grattis till er! Vilken mysig kväll ni hade!

    Hoppas att ni får en riktigt mysig helg också!

    Kramar!

    SvaraRadera
  13. Grattis, hoppas att ni hade ett riktigt mysigt firande kram Diana

    SvaraRadera
  14. Ha ha ja viss skillnad på 22 eller 2 år!! Jag skulle också säga 22 år! stort grattis till er! Den där äppeldrinken såg god ut! Höll glaset på grillen?
    Kram Helena

    SvaraRadera
  15. Haha, jaaaaaaaaaaa vad himla hääärligt med ungarna och deras syn på saker och ting!!! Klart det är Facebook som avgör en sådan viktig sak, haha!!!

    Stooooooooooooort grattis!!!!

    Kraaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar fredagskväll!!
    Klart du skall ha 12 okt som..eran dag..:)
    Ha en fortsatt mysig lördag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  17. Grattis!!! Haha, ja i så fall har vi inte blivit tillsammans än ;-)

    Kram Therese

    SvaraRadera
  18. Stort GRATTIS till er!! Inte illa med 22 år! Så mysigt ni firat med grillat på er fina porch.. Hipp hurra för er och skål för 22 härliga år till! ;) Kram!

    SvaraRadera
  19. Åh vilken mysigt kväll och stort grattis till er båda. Kram Victoria

    SvaraRadera
  20. thanks for sharing.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...