måndag 22 oktober 2012

Hösten

Jag har sagt det förr... många gånger...

Sagt att jag gillar hösten. Jag gillar den mycket! Kanske beror det på att det var just på hösten som Jag träffade Mannen i mitt liv? Att jag förknippar hösten med något positivt?

Höstdagar med sol och hög klar luft, när träden skiftar i färger från grön, gul och till orange och rödaste rött! Visst är det väl vackert?

Men inte alla dagar bjuder på sol i vårt land! Nä, knappast... Hösten är ju också grå, grå, grå... regn, blött, smutsigt och kanske aningen dyster?

Men tänk, jag gillar det också! Det ger mig någon slags ro i kroppen och det är så fantastiskt skönt att komma in i värmen efter att ha varit ute i det där gråa blöta lite kalla vädret. 

Det är en sådan skön avkopplande känsla att få en dos lantluft på hösten. Och det är ju på hösten jag drömmer om att bo på landet. Varje år, varje höst... kommer den smygande...


Den där romantiserade drömmen jag har om att bo på en gård på landet. Med ateljé och butik ute på gården... Men jag tror det får stanna vid en dröm... jag är nog mer "stadstjej" egentligen...

Men drömma och fantisera måste man få göra! Och jag är ganska nöjd med att få åka ut på landet, när döttrarna ska rida, en gång i veckan ;) 


Maria



14 kommentarer:

  1. Mysig med höst, brasa , tända ljus och krypa under en filt :) stor kram Diana

    SvaraRadera
  2. Ja här är man på landet jämt och drömma om annat än det man har måste man väl få även om man är nöjd. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Jag gillar ju inte hösten men den kan vara vacker när den vill. Jag att hösten känns bättre ute på landet. Den passar liksom bättre in där och där ser man verkligen hur fin den kan vara.

    Önskar dig en bra start på veckan!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Brasa ljus regnkläder... Jag gillar den också! Kram

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dig helt och hållet! Och jag drömmer också om att bo på landet, fast jag i grund och botten är en city girl. Men drömma måste man få göra! :) Ha en fin vecka! KRAM

    SvaraRadera
  6. Men, bor du så vackert tänkte jag först...o vilken lerhög...aha, ridskola!!

    Ja hösten är bra på de fina dagarna. Liksm sommaren är som bäst när solen skiner!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  7. Efter att ha sett Lottas höstbilder med sol och värme och sedan dina höstbilder med grått och dimmigt! Så måste jag säga att hösten är vacker när den visar sig från sin rätta sida! Då är den fantastisk, men det känns som det är alldeles för få dagar här i Sverige!Härligt att du gillar det och kan känna ro!
    Jag brukar känna ro och glädje när vårsolen tittar fram och fåglarna börjar kvittra!
    Kram och ha en fab måndag!
    helena

    SvaraRadera
  8. Visst är det väl..underbart att kunna drömma..och ibland förverkligar man sina drömma.och ibland inte..men då får det stanna vid..just en dröm!!
    Håller med dej om hösten..!!
    Ha en fortsatt ljuvlig dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Jag gillar också hösten, med alla färger, brasmys och klar luft!
    Hoppas du kryar på dig! Kram

    SvaraRadera
  10. Å, Maria! Känner precis som du. Älskar den här årstiden....både med sol,och utan. Så skönt att komma in efter en promenad ;)

    Och drömmer om landet gör jag med så här års!

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Ja men visst är det härligt!
    Krya på dig fina du!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jag älskar hösten jag får någon inre ro inom mig då. Man får krypa upp i soffan med en kopp te, filt och raggsocker och bara njuta framför inredningsbloggar.

    Härliga bilder du visar!

    Har nu lagt till dig i min blogglista, hoppas det var okej:)

    Ha en bra tisdag!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  13. Åh så fina bilder, hösten är en favorit årstid för mig också, speciellt när solen skiner, som idag:)

    Ha en fin dag!

    Kraam

    SvaraRadera
  14. Ja, det är väl mysigt att vara i stallet! Jag njuter när jag är med mina barn där ;)
    ... men det där blöta och grå...mysigt, njä, inget för mig *ler* Fast färgerna på hösten tycker jag är underbara!!

    kul att du är med på fredag.

    kram kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...