fredag 26 oktober 2012

Att vara nöjd med tillvaron!

Att vara nöjd med tillvaron är viktigt för mig!


Jag vill gärna göra roliga saker och att ha saker att se fram emot, även om jag i grund och botten är rätt nöjd med livet! Eller så är det just därför jag är nöjd? För att jag ser till att mitt liv fylls med diverse trevligheter? ;)
Igår kväll, till exempel, så var jag och Tvilling1 på VIP-kväll i en av "Lilla Storstans" gallerior. Jag hade fått en inbjudan som gällde för två personer och det var 18:års gräns. Döttrar har jag ju fyra stycken och två av dem är fortfarande under 18, så det blev tvillingarna kvar. En av dem jobbade kväll, så det blev rätt enkelt, vem som skulle få följa med ;) Tack och lov, så slapp vi dra lott ;)
Röda mattan var utrullad och de hade tänt brasor i eldkorgar utanför. När vi stod där och väntade utanför så kom årets första snöflingor! Liiite julfeeling.... ;) 
Vi serverades snittar och bubbel, samt att det var rabatterbjudanden i varje butik. 
Senare under kvällen skulle en viss "SnyggErik" uppträda. Vi hade inte tänkt stanna för att se det, men vi fick se självaste Erik i alla fall, då vi gick förbi honom på 50 cm avstånd ;) 


Så värst mycket shopping blev det inte! En hand- och fotcreme (tipsar en annan gång) från The Body shop och så ett par saker från Granit. En stjärna gjord av pinnar och en ljuslykta i brunt glas.

Jag har trätt in en vanlig liten batteriljusslinga i stjärnan och det blev hur mysigt som helst tycker jag! Om man låter bli att kalla det julpynt, och istället säger "vinterpynt" så är det heeelt ok att ha det framme redan! ;) 


Jag är rätt nöjd ikväll, med! Vi har ätit grekisk hämt-mat och jag vet att jag har en hel ledig vecka framför mig! Har tagit "höstlov"! Ska göra saker som jag mår bra av och tycker är roligt och passa på att fixa undan lite hemma m.m. Och så åker vi ju till Göteborg i slutet av veckan! Tack för alla fina tips jag fått! Jag ska skriva ner dem, allihop! Tar gärna emot fler ;)

Med andra ord; Livet känns helt okej! :)


Maria

16 kommentarer:

  1. Gud vad mysigt det där lät! Jag är precis likadan:) ser till att fylla livet med trevligheter så blir man nöjd med livet! kram i fredagskvällen!

    SvaraRadera
  2. Bra inställning till livet. Jag är inte lika bra på det men försöker. Kraaaam Goa du/ Pia

    SvaraRadera
  3. Ja det där är det viktigaste av allt ...man måste själv gör valet och se till att man väljer sakar som man mår bra av ( så långt det nu är möjligt )

    Kram från en annan som tänker likadant ;)

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
  4. Här är en till som försöker peta in diverse trevligheter då och då. Det ger ju så mycket! Och det är ju underbart att ha roliga saker att se fram emot också...även fastän man är nöjd "som det är".

    Låter som två trevliga kvällar i rad, härligt!

    Kram och ha en fortsatt mysig fredagkväll

    SvaraRadera
  5. Bra inställning, Maria! Vi kan göra mycket för att må bra och öka lyckan i våra liv. Jag måste bli bättre på det, det kan bli för mycket halvtrista måsten ibland.. Det gäller att fylla livet med små guldkorn så blir de tuffa dagarna lättare! :) Mysig vip-kväll med dottern!
    Ha en fin helg, kram!

    SvaraRadera
  6. Bra inställning, Maria! Vi kan göra mycket för att må bra och öka lyckan i våra liv. Jag måste bli bättre på det, det kan bli för mycket halvtrista måsten ibland.. Det gäller att fylla livet med små guldkorn så blir de tuffa dagarna lättare! :) Mysig vip-kväll med dottern!
    Ha en fin helg, kram!

    SvaraRadera
  7. Bra inställning, Maria! Vi kan göra mycket för att må bra och öka lyckan i våra liv. Jag måste bli bättre på det, det kan bli för mycket halvtrista måsten ibland.. Det gäller att fylla livet med små guldkorn så blir de tuffa dagarna lättare! :) Mysig vip-kväll med dottern!
    Ha en fin helg, kram!

    SvaraRadera
  8. Visst är det viktigt att göra lite roliga saker då och då! Mysigt att gå på VIP-kväll med dottern och kul att få se snygg-Erik :)
    Ha en härlig fredagskväll, kram Suss

    SvaraRadera
  9. Vad härligt det lät! Förstår att du är nöjd med den tillvaron:-)
    Roligt att du vill vara med i min utlottning! Å du har ju oxå en!! Har en timme på mig.... så jag anmäler mig gärna!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  10. Jag håller helt och hållet med Dig, det är viktigt att göra saker som man mår bra av. Då känns ju de saker som är jobbiga inte heller så betungande, kanske blir det så att de knappt märks om man kilar in lite fest här och där, lite vardagslyx. Stjärnan blev väldigt mysig med ljusslinga i. Jag tittade faktiskt på liknande idag och tror nog att jag ska köpa en och sätta i en ljusslinga;) (jag snor ditt tips, bara så där rakt av;))
    Härligt med höstlov!!!

    Trevlig helg till Dig!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  11. Det märks att du trivs och är nöjd med livet! Det är så härligt och inspirerande finaste Maria!!

    Kram och ha en jättefin helg

    Lotta

    SvaraRadera
  12. Mysigt Maria och du är verkligen en sann livsnjutare :) kram Diana

    SvaraRadera
  13. Godmorgon vännen!!
    Tack för dina.. alltid så gulliga kommentarer hos mej!! Dom värmer gott..skall du veta!!
    Mysig invigning, ni var på..och just detta..att göra ngt med bara en av döttrarna..kan tro att hon tyckte det var mysigt..!!
    Erik..ja..han kommer ju härifrån..trodde nästan att han hade slutat uppträda...hör aldrig ngt av honom numera...
    Önskar dej en underbar lördag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  14. Bra inställning!

    Så du bor alltså i Uppsala:) Då bor vi i samma stad!? Kul!

    Ha en bra lördag!!

    Kram

    SvaraRadera
  15. Det är kul att ha saker att se fram emot eller att bara kunna göra små "avstickare" och dra iväg. Ser fram emot det om några år då tjejerna blir större. Nu är det rätt svårt att göra sådant för de uppskattar det inte alls och då blir det inte kul för någon. Men så är det ju under småbarnsåren.
    Skönt att du slapp dra lott.
    Gillar stjärnan. Tycker den ser ut som en stjärnlampa och inget annat ;)
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  16. Härlig inställning till livet och ett värmande och inspirerande inlägg!
    Hälsningar Eva

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...