måndag 29 oktober 2012

Höstlov

Måndag och ny vecka...

En vecka med lite mera tid... Mer fritid! Jag har nämligen tagit ledigt hela denna vecka. Skoltjejerna i familjen har höstlov
Jag har tusen saker jag vill, bör och måste göra ;) Skönt att kunna ta det lite i min egen takt i alla fall. 
Ett "måste" som jag drog på mig igår, är att plantera några buskar som vi köpte tokbilligt igår eftermiddag! Det ska visst gå att plantera så länge det går att gräva säger min fina vän och kollega Pia som är trädgårdskunnig! (Det är inte jag) Jag gör ett försök! Misslyckas det så har jag inte förlorat många kronor ;)


En sak som jag gärna vill göra och ska göra, är att träffa en fin god vän! Det ska bli trevligt! "Bör-göra" sakerna är inte så roliga alls, faktiskt... städa kökslådorna... och vår walk-in-closet... Fattar inte hur det kan bli så rörigt???? ;) 
Jag ska också städa och "pyssla runt" lite hemma. Kanske göra något smycke? Fundera på vad som ska packas till weekendresan till Göteborg!  En ganska behaglig vecka!

Men först en kopp kaffe!;)


Maria

16 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter med lite ledigt och "hinna med" listsaker. JAg har också en stor garderob, en walk in... Håller med om att det lätt blir rörigt därinne. Skulle behöva någonstanns där jag hänger "använda kläder" tycker det ser så trist ut med dem på en stol. Det kan bli rätt fullt på stolen under bara en dag då temperaturen här kan skifta drastiskt från tidig morgon till mitt på dagen och efter middagen, många byten blir det.
    Ha en superskön vecka!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  2. Så gott med lediga dagar! Städningen låter ju inte så kul iof, men med lite extra lediga dagar blir det lätt gjort antar jag :-) Härligt! Ha det gott, både under de lediga dagarna och i GBG.

    SvaraRadera
  3. Japp, här är det ju också höstlov!
    Och jag har också en massa ideér... så har även
    grabbarna... hoppas det går att kombinera!
    Kram och ha en fin vecka!
    Sofia

    SvaraRadera
  4. Njut av Er ledighet!! Kram Kate

    SvaraRadera
  5. Skönt med att få hela veckan ledig!! Jag får jobba 3 dagar sen ledig. Men jag har att göra så ledig vet jag inte om jag är? Men jag har själv dragit igång detta projekt så jag kan inte skylla på någon och jag hoppas verkligen att jag hinner så lååångt som möjligt! Det är nämligen en överraskning. : )

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Härligt att vara ledig :) jag är ledig mot slutet av veckan kram Diana

    SvaraRadera
  7. Så skönt vännen..med en ledig vecka..även om du har massa "måsten"!!
    Men se framemot helgen...såå mysigt med en tripp till Göteborg..!!
    Önskar dej en underbar dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Härligt med ledigt! Förhoppningsvis känns "måstena" inte lika jobbiga när du har mer tid i alla fall. Skönt att få sånt där gjort! Jag har en låååång lista på "to do things" här hemma... Gaaaah... Bara att börja beta av!

    Ha en skön vecka och en härlig Göteborgstripp!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  9. Skönt med en hel veckas ledighet då har du mycket tid för både måsten och roliga saker ;) Jag får nöja mig med två dagar men det är inte fy skam det heller! Jag planterade också ett par träd förra helgen (billigt köpta) och det skulle funka hur bra som helst har jag också hört så det är bara hålla tummarna och som du säger inte många kronor som går åt pipsvängen ifall det misslyckas ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  10. Mysigt att vara ledig en vecka!

    Här är det mindre mysigt just nu...hela New York är stängt och vi sitter som på nålar för att se vad som händer med stormen som Sandy som är på väg in mot NY och CT. Blåsten har börjat tillta för varje timme.

    Jag dricker iallafall te och har tänt mitt nya ljus från Ralph Lauren ;)

    KRAM!!

    SvaraRadera
  11. Härligt att mysa med tjejerna på höstlovet! Det ska vi också göra här hemma.
    Vacker klocka du har och en jättefin blogg!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  12. Vad kul att du vågade plantera lite maria. Ha det så bra på lovet och njut lite mellan städandet. Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Härligt med en ledig höstlovsvecka:)). Jag har varit ledig idag, så skönt. Det är inga problem att plantera buskar nu. Lycka till:)).
    Jag har läst att du vill ha "Göteborgstips" för er resa hit. Nu vet jag inte vad du fått för tips, men jag tycker inte du ska missa Balders Hage, Grandmas, Casa Linné om du vill ha bra shopping. Vad det fiskrestaurang du ville ha tips på också... I alla fall så är finrestaurangen Fiskekrogen jättefin med jättebra mat. Har varit där flera gånger.
    Hoppas ni får en härlig weekend.
    Jag bloggar om Balders Hage och Grandmas idag om du vill kika:)).
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Ja på Fiskkrogen smakar det alltid gottpå ....men även på Gothias alla restauranger, Heaven , Incontro och Westcoat .Och borta i Linné finn sju en himla massa bra restauranger . Ett trevligt ställe att ta en öl på om man gillar pubar är ju relativt nyrenoverade John scotts.....framför allt mysiga små rum på övervåningen och miljön på Posthotellet Clarion måste man nästan smita in och titta på ...något utöver det vanliga...( men mycket folk fredagar)...om man sen tar sig runt kvarteren runt Magasinsgatan ( googla) hittar man många av stans lite annorlunda och mysiga butiker ....Åh så mysigt att byta miljö.....VÄLKOMNA HIT!!...*ler /

    kram

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
    Svar
    1. ops det gick snabbt ...hoppas de är läsbart ..*ler

      Radera
  15. Vilken mysig vecka ni ska ha! och Göteborg vad kul, skulle också vilja åka dit! Jag vet också att man kan plantera långt in på hösten!
    Kram Helena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...