torsdag 18 oktober 2012

DIY

Torsdag och nytt tema hos Fabriken


Temat denna gång är DIY. Do it yourself. Eller gör det själv, ;)
vad innebär då DIY??? Spontant tänker jag på att man "pimpar" en byrå, eller en lampskärm eller vad som helst. Gör om det till något annat, ungefär ;) 
Men så måste det ju även betyda gör... det... själv. Ja, gör det själv, helt enkelt. DIY ;) Gör det själv, det gör jag ofta. Speciellt när det gäller att göra saker i textilier
Som kuddar till exempel! ;)


När jag är i skapartagen, blir det ofta lite rörigt runt mig. Tyger och andra tillbehör i massor. Men inspirationen flödar! Jag vet oftast i huvudet hur sakerna ska se ut, men ibland ändras lite under arbetets gång.



Att vara noggrann och ha bra verktyg är ett måste om resultatet ska bli bra!



Annat som jag gärna gör själv är smycken! Att bara plocka med alla vackra pärlor och se framför sig det färdiga smycket är en lustfylld känsla!



När jag sen sätter mig och knåpar ihop det tilltänkta, så flyger tiden oftast iväg och jag vill bara fortsätta och göra mer...


Vi har gjort ett större DIY-projekt hemma. En platsbyggd bokhyllevägg. Det är verkligen något jag kallar DIY ;) Vi har nämligen använt vanliga BILLY-hyllor och gjort det till något eget.



Tre BILLY-hyllor som skruvats fast i väggen och byggts på plats med lite distanser emellan.


En toppskiva med dekorlist i framkant och dekorationer på distanserna mellan hyllorna gör det hela mer klassiskt.

Vårt allra största DIY, är nog i alla fall vårt hus, som vi ritat alldeles själva och även byggt, till stor del själva! Men det är en annan historia ;)


Maria

Titta in till Fabriken för att se mer av DIY!

21 kommentarer:

  1. Hittade hit via Lotta (Charmigt sa Charlie) och blev så glad att läsa om ditt DIY-intresse och då särskilt att SY! Det är ju nämligen MITT stora intresse också, både inredning och kläder. Håller också på och startar upp ett litet företag i den branschen... roligt är vad det är!
    Hälsningar Eva

    SvaraRadera
  2. Det är såå roligt att skapa själv! Kudden blev supersnygg. Tyvärr har jag inte sån lyx-maskin som broderar till mig...! I helgen ska jag dekorera lite pyssel till alla helgonahelgen. Ha en skön torsdag, imorgon kommer den bästa dagen... Kram Kate

    SvaraRadera
  3. Imponerande Maria, hoppas vi kan ses snart kram Diana

    SvaraRadera
  4. Härligt att se det lite rörigt hos dig oxå, annars är det ju jämt tipp-topp. Fin kudde och smycket var ju jättevackert. Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Åh, sån där lyxig symaskin skulle man ha! Superfint! och låter häftigt med egetritat hus!

    SvaraRadera
  6. Duktig du är, så mycket fint du visar =))

    Kram Catta

    SvaraRadera
  7. Visst har man en del DIY om man tänker efter och det är inte så svårt heller. Man lägger ribban själv för vad man klarar av!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Visst är det roligt att göra själv! Bara man har tiden så är det inte brist på idéer eller inspiration, särskilt inte efter att ha tittat runt bland alla bloggar.

    SvaraRadera
  9. Vilket mysigt pyssel, känner att jag inte vill gå på jobb utan va hemma o DIY!!
    Diggar skåpet ni snickrat ihop!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  10. Hej !!! Och oj så länge sen jag hälsade på hos dej!!! Vad fina saker du syr!!!! Kudden är ju super snygg!!! :) Ja själv DIY-ar jag nog hela tiden ;) Det är härligt när man får en idé i huvudet och sen processen i själva tillverkandet och så till sist tillfredsställelsen när man ser resultatet och man känner sej såååå nöjd haha!!!!
    Ha en skön helg!!! Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Va händig och duktig du är! Kul att följa dig på bloggen.
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!!
    Du är verkligen så duktig på det du gör..!!
    Både huset och hyllorna..är ju eran egen skapelse...och förstår att ni är såå nöjda!!

    Önskar dej en fortsatt härlig dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  13. Så där rörigt blir det hemma hos mig också när jag är i pysseltagen! :)
    Kudden och smycket är superfint!
    Snygg hylla också!

    Ha en underbar dag!
    Kramar viktoria

    SvaraRadera
  14. Alla småa som stora projekt räknar jag till DIY, :)

    SvaraRadera
  15. wow. den där symaskinen.

    och ni är verkligen DIY:are på hög nivå. tänk att bygga ett helt hus!

    SvaraRadera
  16. Vilken härlig inspiration! Både tyger, pärlor och snickeri :) Jättefint!

    SvaraRadera
  17. Du är bäst! Så duktig, fixar så fint, gör det så hemtrevligt! Underbart.

    KRAM!

    SvaraRadera
  18. Vilka fina saker du har gjort! Det är verkligen avkopplande att sätta sig vid symaskinen och skapa medan tankarna bara vilar! :)

    SvaraRadera
  19. Bokhyllan skulle jag vilja se mer av... Funderar på att försöka få till vår lilla radda med billy - och de thär var ju em finfin ide!!

    TAck för inspirationen!

    SvaraRadera
  20. Så mycket fint du visar! Det är ju så roligt att fixa, pyssla och gör iordning! Extra härligt och inspirerande tema denna vecka!

    Hälsningar
    Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...