tisdag 2 oktober 2012

Nya kuddar till "finsoffan"

Inte kan man få för många kuddar??! ;)


Jag har ju länge velat ha denimblå kuddar i den vita soffan i vardagsrummet. Köpte ett par mönstrade för ett par veckor sedan. Nu i helgen "tokfyndade" jag ett par nya. I jeanstyg med tryckt text på. 


Nytt på soffbordet, blev det också ;) Nya ljusstakar i silverfärgat glas.


Kan säga att jag är rätt nöjd över att jag inte köpte ljusstakar i den modellen på det stora blå-gula varuhuset i förra veckan... 
Dessa kostade nämligen under halva priset, där jag shoppade både dem och kuddarna ;) 


Nu är jag bara på jakt efter några nya kuddar i blått, till rottingfåtöljerna också. 

Får se om det blir hemsydda eller köpta? ;)
(En tidsfråga...;)


Maria

27 kommentarer:

  1. Snygga kuddar. Trodde du sytt dom själv, du som är så duktig!! Kram Kate

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nej jag har så dåligt med tid och inget arbetsrum... ;) De blå i jeanstyg var så billiga, så det är inte ens lönt att köpa tyget ;)
      Kram

      Radera
  2. det blir ALDRIG för många kuddar ...*skrattar..snyggt!!

    Kram

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
  3. Va mysigt du har och kuddarna är så snygga!

    kram

    SvaraRadera
  4. Så fint i din soffa! Snygga kuddar. Jag är oxå lite sugen på blått nu men vi har svart soffa och det är mycket snyggare i vit soffa...
    Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog tycker jag att du kan ha blått till din svarta soffa! Kombinera mörkare med ljusare! :)
      Kram!

      Radera
  5. Kuddar det är ju bara såå mysigt. Vad fint det blev i vita soffan. Jag tycker att det är lite enklare att kombinera vitt med kuddar än brunt som i min Tv soffa. Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Jag älskar denimkuddarna. Var köpte du dem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både kuddar och ljusstakar är köpta på "Dollar Store" ;)

      Radera
  7. Vad mysigt du fått till det! Gillade både kuddarna och ljusstakarna. var stakarna också från Ikea?
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, varken ljusstakar eller kuddar är från IKEA ;)
      Kram!

      Radera
  8. Kul med lite annorlunda i annat än svart och vitt... även om det också är en höjdare :-) Mysigt vardagsrum! Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Jättesnyggt i din finsoffa! Ser så mysigt och ombonat ut. Fint med ljusstakarna på bordet, och växten i den söta krukan.
    Ha en fin onsdag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Jättefint! Dom kuddarna passade ju jättebra ihop med de andra blåmönstrade. Vad kul det är när man gör sådana riktiga fynd.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Alltid kul med fynd! och är dom så här läckra, är det ju ännu bättre. Supersnyggt!!!

    ha en fin dag!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  12. Så mysigt det ser ut =) Man vill liksom bara slå sig ner med en kopp te och en mysig filt.
    Härlig blogg, sitter och surfar runt och hamnade hos dig. Kommer snart tillbaka. Ha det fint!

    SvaraRadera
  13. Kuddar kan man aldrig få för många av:) Jag har kuddmani jag också:) Så fint ni har det hemma hos er!

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Kuddar kan man aldrig få för många av :) vad fint det blev vännen kramar Diana

    SvaraRadera
  15. Ooooh va mysigt du har det. Och kuddar kan man ju definitivt inte få för många av ;)
    Tack för ditt tips om påsarna, tror jag satsar på det!

    Kram

    SvaraRadera
  16. Så mysigt det ser ut och kuddarna blev jätte bra där. Fast jag trodde du sydde dina själv. : )
    Hur går det med lilla valpen?

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag brukar sy själv. Men har varken tid eller arbetsrum ;)
      Det går bra med valpen :)
      Kram

      Radera
  17. Hej vännen!! Verkligen snyggt i både soffan och på bordet!!
    Önskar dej en underbar onsdag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  18. Tack för infot om vart du köpt dem...vi har den "butiken" här i stan också och jag har precis tokfyndat en Eketorpssoffa, tvåsits. Själva överdraget var riktigt fint på plats, ett mörkblå/vitrandigt. Såååå...då saknas ju bara de där snygga kuddarna. :-)

    SvaraRadera
  19. Nej, kuddar kan man inte få för många av. Det ser skönt ut, där hade jag somnat på en gång.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  20. Det var bra fynd du gjort! Vad fint du fått där vid soffan! Själv är jag dålig på just kuddar konstigt nog:) ha en fin dag! Kram Nilla

    SvaraRadera
  21. Var har du köpt den fina "asken" med värmeljus?(vet ej vad man kallar den för....=

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är från Cult Design. Jag har köpt min hos Fullerö Handel, utanför Uppsala. Googla på Cult Design, så hittar du säkert återförsäljare ;) =)

      Radera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...