onsdag 8 mars 2017

Nytt men halvgammalt


Ja men ungefär så kanske man skulle kunna beskriva lampetterna som äääääntligen sitter uppe på väggen!


Det är allt lite märkligt med vissa saker. Man köper de för att de är snygga, men så finns det liksom ingen given plats för dem.  Då kan man ju undra varför man köpte dem???? Ja, absolut! Och när det gäller de här lampetterna så vet jag att jag köpte dem urbilligt på det stora blågula varuhuset. Rätt säker på att det var en 70%rabatt eller så... Bara några ynka tior, faktiskt. 


Men det är väldigt länge sedan jag köpte dem! Jag minns inte ens om det var när vi hade flyttat till det här huset, eller om det var när vi bodde i förra? Så det kan säkert vara fem år som de legat i en låda och just bara legat...  Men plötsligt händer det vet ni! Jag fick ett infall om att sätta dem på var sida om kaminen, och plocka bort den lite marockansinspirerade lyktan som tidigare fanns till höger om kaminen, mot finrummet till.  Sagt och gjort. Mannen i mitt liv skruvade ner den förra lyktan, muttrade en hel del om fula märken och hål (som jag lovat att fixa till, men förmodligen kommer se till att Mannen i mitt liv gör... ;) )och så skruvade han upp de "nya".


Hållarna för värmeljus googlade jag fram och beställde från någon liten nätbutik, minns inte vad den hette, dock... För jag tänkte att vi nog kommer ha dem oftare tända om vi har värmeljus i dem. Så kan vi byta till vanliga stearinljus när vi vill ha det lite festligare.  Urkass bild, men det blev faktiskt riktigt fint med lite symmetri, istället för enbart en lykta på bara ena sidan...  



Maria

4 kommentarer:

  1. Den som spar, hon har... ;) Snygga är dom, dom nygamla lampetterna!!
    Ha det bäst, och imorgon kör vi sista arbetsdagen för veckan... ;) Kram Kate

    SvaraRadera
  2. Jamen se där ja. Så fint. Känns igen, det där med jamen-det-är-ju-så-billigt-sakerna som bara ligger. Men plötsligt händer det, som sagt.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Verkligen fint! Du har så bra smak och känsla för stil! Allt noga genomtänkt! Och alltid städat och snyggt! Hur hinner du med, du har ju stor familj också!?
    // M-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack snälla för dina ord! Altid städat och snyggt vet jag inte... men allra oftast är det nog rätt bra ordning. Försöker liksom hålla en grundordning och plockar undan saker på kvällen innan jag lägger mig. Barnen är ju vuxna så de sköter ju mycket av sitt själva, men visst... vuxna barn tar också tid ;)
      /Maria

      Radera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...