söndag 5 mars 2017

Familjehelg



Igår kväll hade vi grillkväll här hemma. Hela familjen samlad. Döttrar och deras pojkvänner och Lillprinsen.  Det är något som jag uppskattar mycket. Att ha dem samlade här hemma allihop samtidigt lite då och då. Att äta middag tillsammans och känna gemenskapen som familj. Så härligt! 


Lördagskvällens "jag", iförd min senaste klänning från Stockholms klänningsfabrik. Den som Mannen i mitt liv valde ut.  Middagen bestod av hemgjorda burgare, grillade ute i vinterkvällen. Mannen i mitt liv var grillmästare.


Imorse gick jag upp och stekte ägg till English muffin. Enkelt och snabbt att slå dem i muffinsformen och ställa in dem i ugnen. 


Nybakade scones bjöds det också på! Gjorde degen sent igår kväll, bakade ut runda bollar och lade i kylen över natten. Gräddade dem samtidigt som äggen i ugnen...


"Vasaloppsfrukost" hemma hos oss. Alla samlade runt bordet igen, förutom Mannen i mitt liv som inte gärna missar en minut av vasaloppet innan förste man kommer i mål ;) Fram mot lunchtid så droppade de av den ena efter den andra och jag satte igång att städa köket. Varenda skåplucka har torkats noga, kaklet skurats och bänkar putsats... Så skönt att få det gjort. Kan hända gav familjen mig lite extra energi? Men nu är den slut, nu blir det chop-chop istället för fiskgryta som jag hade tänkt. Orkar inte göra mat ;) Sen blir det nog en film, kanske. Har ni haft en bra helg? 


Maria




4 kommentarer:

  1. Så mysigt med familjehelg, och vilken underbar frukost du gjort. Älskar scones:) Men gör det alldeles för sällan.
    Snygg du är i nya klänningen och ert kök är så himla fint.
    Jag fick extra energi av Slettvollbesöket igår:) Shopping är bästa terapi:)
    Vi har inte lagat mat vare sig i dag eller i går;) Så går det ibland:)
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Mysigt att samla familjen till middag, och så fin klänning!

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt ni haft det. Älskar såna där stunder! Så fin klänning. Du klär verkligen i den!

    Ha en fin start på veckan!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Himla gott med nybakat! Jag baka i söndags men de var inte klart till frukost. Fast nu har jag 3 limpor i frysen att ta fram vid behov.
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...