måndag 6 mars 2017

Det blev en liten mintgrön


Färgen grön, är en sådan där färg som jag ibland gillar. Och ibland verkligen INTE gillar... Vet inte varför, men jag har liksom svårt att få till det, så det känns rätt med just grönt. Även om jag kan tycka att det är snyggt med grönt. I två sovrum har jag försökt få till en mysig känsla med gröna tapeter, men har inte lyckats. Så jag har gett upp grönt...


Tills nu... I julas, fick jag en idé om att plocka in riktigt mörkt grönt i vardagsrummet. Rätt säker på att det var 2016 års Blossa årgångsglögg, som inspirerade mig till tanken.  Den där gröna flaskan med guldfärgad text...minns ni? Det stannade vid en tanke för mig. Jag bara orkade inte leta gröna kuddar för bara julpiff-perioden. Men den där lilla lilla tanken på grönt hade etsat sig fast. Kanske man skulle prova mintgrön/aqua... den typen av grön?  Jag började med att köpa två sammetskuddar i den färgen, som jag lade i finsoffan. 


Den typen av grön, blandat med mitt tidigare blå, den föll mig i smaken. Men någonting mer i den färgen ville jag ju ha. Jag bestämde mig för att köpa en Hammerhøi till. En liten vas. I just mintgrönt. Den verkar bara finnas att köpa online, när det gäller en viss butik i alla fall, så jag beställde den på nätet. Nu står den tillsammans med "kina-urnan" och lyser upp tillvaron. Måste säga att jag blev rätt nöjd! Känns lite mera vårligt att "lätta upp" med lite mint/aqua tillsammans med det klassiska blåa. Eller vad tycker ni? Sen vet man ju aldrig hur länge det gröna får stanna kvar.... ;) 


Maria

8 kommentarer:

  1. Jag gillar grönt och pastellig grön gärna. Mot det turkosa. När jag ser mig omkring så är det en återkommande färg och så rosa och grått. Kul att kunna förändra med små medel. I dag är det stora soffbytardagen här. KUL. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. När våren närmar sig blir man mer sugen på gröna och pastell toner i inredningen! :)

    Ha en fin start på veckan!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. När jag tänker efter så har nog jag varit så också, antingen jätte-på eller jätte-av när det gäller grönt. Det är ju så snyggt, men ibland känns det bara fel. Lustigt. Jättehärlig färg du hittat.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Finns de vaserna i mintgrönt??? Snyggt till våren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, visst är de fina nu till våren! Vet dock inte om de finns i alla storlekarna...?
      /Maria

      Radera
  5. Hej vännen!
    SItter i pauserna på Sofias Änglar o läser i kapp...;)
    M har bokslut nu innan vi åker så jag bara jooooobbar känns det som...blää!
    Men snart så...snart ska jag sippa vin och bubbel en hel vecka i sträck..haha...
    Har just dreglat över Londonbilderna och woooooooow det där champagnestället hade jag lätt velat testa också.
    Å jiiiises...grattis till klänningssamarbetet! Sååå skoj och det är du så väl värd...å de får ju bästa bästa klänningsmodellen...
    Det ska verkligen bli superkul att få se mer av..;)
    Å dina kuddar är superfina och det där mintiga blev så så såååå bra mot det blå.

    Stor kram till dig!
    Katarina

    SvaraRadera
  6. Jisses vilken härlig blogg du har. Fastnade här hela kvällen känns det som.
    Kram Mia
    http://happyvardag.se/2017/03/06/nar-var-och-sommar-kanns-langt-borta/

    SvaraRadera
  7. Mintgrönt är ju så fint så! Perfekt till våren :) Ser mysigt ut. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...