lördag 11 mars 2017

Shoppat på Newport och sugen på blå gardiner.


Hallå där denna Lördagskväll! Här har vi nyss avnjutit grekiska hamburgare med salsa cruda  och tzatziki. Hemgjort alltihop och riktigt, riktigt gott! Till det drack vi vatten, bara vanligt vatten. Vi ska strax åka ut till stallet och natta alla 12 hästarna där. De ska få nytt vatten, hö och "nattmat". 


Kikar som snabbast in för att visa er vad jag köpte på Newport igår. En bricka i rotting, som jag tittat på en längre tid. Den står nu på köksbordet med lite detaljer. Gillar färgen på den, lite lagom mörk. När jag gick där på Newport igår, blev jag ju så otroligt sugen på blått igen i köket. Alltså mera blått... Blåa gardiner t ex. Jag var nära att köpa blåblodiga längder, men kom på att jag har randiga i vitt och blått, så tänkte nog hänga upp dem. Det är lite, lite rött i dem, så får se om jag blir nöjd med de eller om det blir nya i alla fall...? Man vet aldrig ;) Får ni också sug efter någon speciell färg när våren kommer?


Maria

9 kommentarer:

  1. Snygg bricka! Så fint du pyntat på den också, underbar tulpanbukett.
    Jag är lite kär i ljust turkos just nu, köpte påslakan i den färgen idag:)
    Ha en mysig kväll hos hästarna
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vita tulpaner är alltid finast tycker jag.
    Fint du fixat.

    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  3. Har ni så många hästar????

    SvaraRadera
  4. Superfin rottingbricka. Kul med små nya detaljer. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Så fin bricka! Finns så mycket fint på Newport, brukar handla där när jag är i Västerås.
    Hälsningar Annica

    SvaraRadera
  6. Det är så galet snygg den där brickan! Den har jag klämt på många gånger.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Jag är sugen på blått jämt!! Året om!
    Önskar dig en ljuvlig söndag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Vi är i Stockholm och bara njuter denna helg, och även jag var på Newport på NK igår :-) Ja, Stockholm är en sådan underbar stad och det är hit jag åker för att tanka på syre så pass att jag klarar mig på mindre ort i Dalarna ett litet tag till.

    Blått är så fint! Go for it!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  9. Väldigt fin bricka, väldigt väldigt snygg. Nja, jag kör ju rätt färgneutralt året runt jag men visst kan jag nära en längtan efter luftigare gardiner och framförallt altanmöblerna fram. Tjuvstartade lite igår.
    Kram Mia
    http://happyvardag.se/2017/03/12/varsol-och-varmoln/

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...