lördag 18 mars 2017

Underbar Lördagsmorgon


Här var vi uppe med tuppen imorse. Klockan sju var vi i stallet för att utfodra alla tolv hästar och ta ut dem i hagarna. Ni må tro att det var en underbart vacker morgon ute på landet! Solen sken och det var så mycket fåglar av olika sorter som underhöll. Svanar som flög så vackert över oss, en fasan som spatserade mellan hagarna. Och vi tror att det var tranor som vi såg en bit bort. Tyvärr hade jag ju bara mobilen att fota med, så några fåglar kan man inte se på bild. Men en annan gång ska jag åtminstone tänka på att kanske ha en kikare med mig, så kanske man kan se om det var tranor eller något helt annat... ;)


När det är så där vackert på morgonen, så det är så där nästan magiskt... då gör det inte så mycket att man är uppe tidigt. Fast det är lördag. Även om man är lite trött så fylls man med energi i alla fall. Fast nu blir det soft resten av dagen. Jag ska precis sätta mig med kaffe och ett fotbad, håret har fått en inpackning, naglar ska målas.... Jag och Mannen i mitt liv ska på  bröllop och efterföljande fest i eftermiddag.  Då vill man ju känna sig lite fin ;)
Ha en fantastisk lördag! Hoppas solen skiner hos er!


Maria





5 kommentarer:

  1. Tidiga morgnar utomhus är oslagbart! Så härligt. Jag har precis varit ute på en vandringstur på morgonen, i soldiset. Det känns verkligen att det är vår i luften.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Med denna morgon är ingenting svårt, jättefina bilder. Ha det så trevligt i eftermiddag. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Hej heeeeej!
    Sitter å läser ikapp då jag väntar på flygbussen..;) Så himla fint överallt hos dig som vanligt och vad gulligt av dottern med sambo att komma med bubbel... å den där utställningen...åååååå vill ooooooxå...
    Å så blev jag allt lite avis på att få göra sig fin o gå på bröllop...ååå vilken lördag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Bröllop låter ju mysigt och visst är det magiskt med våren och alla fåglar som återkommer. Mysiga bilder. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Jag kan hälsa att det var precis lika vackert här i Dalarna i förmiddags! Nästan så att man börjar tro på en vår i år också, helt underbart skönt.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...