onsdag 1 mars 2017

Shoppingchocken!


Idag kan jag nästan känna hur det skuttar lite extra i kroppen! Ä N T L I G E N kan vi lägga precis hela Februari bakom oss för denna gången! Jag har sagt det många gånger och jag säger det igen... Jag nästintill avskyr vinter. Avskyr grått och mörker, snö och kyla, slask och regn som fryser på till is.... Jag skulle lugnt kunna gå i ide i mitten av november för att vakna upp i mitten av mars. Endast en liten vakensväng över jul och nyår, förstås ;) Och snart är det ju mitten av mars, det kommer gå fort! Fast... jag måste också säga att jag varit extremt bra på att tänka positivt denna vinter! Har inte "hakat upp mig" på att det är vinter, utan bara koncentrerat mig på att livet är gott ändå! Nästan chockat mig själv faktiskt! 


Chockade mig själv gjorde jag definitivt i helgen, när vi var och shoppade. Jag har den allra senaste tiden kommit på att man kanske skulle haft en bomberjacka... Det verkar ju vara rätt "inne" i vår... Och har säkert varit ännu mera inne i flera säsonger redan. Så är det med mig och mode... Är sällan först med det senaste, om man så säger... (i och för sig köpte jag en ljusgrå variant från Lindex för ett par år sedan, redan)  I alla fall... jag har kikat runt lite på bomberjackor från olika märken och tänkt att den ska nog vara svart, för jag har ingen svart vårjacka. Längre än så hade jag inte kommit. Men så åkte vi till Mall of Scandinavia, vi gick in på H&M för en av döttrarna behövde fylla på strumplådan.  Och där hänger en hel snurra med mängder av bomberjackor i olika färger. De såg faktiskt riktigt snygga ut och för 199Kr (hade kostat 399Kr) så kan jag ju testa om det är något för mig, och tröttnar jag så har jag ju döttrar som kan ta över ;) sagt och gjort. Jag letade efter en svart, men det fanns ingen i min stl (fick gå ner till 34, de var nog lite stora i stl) så när jag hade provat en grön 34:a så bestämde jag mig för att jag tar en grön! Jag vet att jag passar i grönt och jag kan ju alltid köpa en svart i en annan butik om jag hittar. Och redan dagen därpå så hittade jag en svart i rätt storlek i en annan H&M-butik. Så jag köpte den med! Som sagt lite shoppingchock när man köper T V Å  bomberjackor samma helg, och dessutom i en butik man typ aldrig handlar till sig själv ;) Gillar ni bomberjackor? Vad tycker ni, passar jag i dem? Vilken är snyggast? 


Maria

9 kommentarer:

  1. Hej du! Jag tycker nog den gröna var finast! Jag vet inte riktigt vad jag tycker om bomberjackor, har inte bestämt mig än ;) Det är nog så att det plagg jag minns från en "forntid" har jag lite svårt att fastna för när det kommer tillbaka. Och jag är ju så gammal att jag minns när bomberjackor blev jättestort i början på 80-talet. Fast då var de lite pösigare på nåt vis. Alla skulle ha det... Men som alltid kommer det ju en lite modernare uppgradering nästa gång, så jag kanske fastnar för det där trots allt. kram !

    SvaraRadera
  2. Jag äääälskar bomberjackor! Tycker absolut att det passar dig. Lika snygga båda två!

    SvaraRadera
  3. Jag ar kikat jag med på dessa inne-jackor. Du klär bra i grönt som de flesta med rött hår gör. Inte alls tokigt med svart heller.Jag ska ta en lite sväng i morgon och försöka hitta något att ha på mig på lördag. Det lutar åt en snygg bomberjacka . Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Hallå snygging! Du passar lika bra i båda tycker jag, den gröna är verkligen din färg med tanke på din fina hårfärg, och den svarta är lite mer "kaxig" eller hur jag ska säga.
    Jag håller så mycket med dig om dina känslor för vintern. Skönt att skriva mars nu, men jag såg i väderappen att det skulle komma snö. Jag hoppas det ändrar sig.
    Fin kväll till dig min vän
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hahahaaaa...jag dööööööör...
    hahahahahaaaaa......

    SvaraRadera
  6. Hahahhaaaaaa..... jamen du trodde väl inte att jag skrattade åt dig?
    nej nej du är som alltid dösnygg och nu känner jag ju att jag kanske också måste ha en sån jacka..;)

    Nääää jag skrattar högt åt din tokiga man....hahahaaa...
    Å jaaa huuuuu....jag kan inte ens tänka tanken på att ha någons aska hemma...tänk om urnan välter....huuu...
    Jag vill bli strödd i en minneslund tror jag...
    Å vad fina saker du köpt på Mio...jag har ju också fått en sån check... undrar vart min är och om den fortfarande gäller..
    Å jag har också en gammal skrivmaskin som jag är kär i...inte lika fin som din...men lite fin..;)

    Å du undrade om jag köpte nåt på partyt...hihi...har hundar fyra ben? Älskar du kuddart?
    Jaaaaa det var plötsligt en massa jag behövde så ujujuj va snygg jag kommer bli!

    Tack raring för dina gulliga kommentarer...
    Kraaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  7. Jamen det är så snyggt med bomberjacka. Dina är lika snygga fast på olika sätt. Själv tror jag inte att jag skulle passa i en sån. Vet inte varför egentligen, men det lockar inte. Tycker bara det är toksnyggt på andra.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Vad snygg du är! Ingen kan tro att du är en mormor!!!
    // M-L

    SvaraRadera
  9. Snygg vårlook!! Jag gillar inte heller vintern så mycket.. Bara dom soliga dagarna ;)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...