tisdag 21 mars 2017

När man flyttar runt på sina saker och när man tror att man är "dagen efter-seg"


Yes, nu skiner solen igen! Imorse var det snöyra och det blev vitt på marken, det blev vinter för en stund! Men nu är det vår igen! 


De här soliga bilderna på vårt vardagsrum är dock inte från idag. Nej, de tog jag i Fredags, den där dagen då det verkligen kändes som att våren kom.  Jag bytte ju gardiner i köket i torsdags och då kan det innebära att det sker andra förändringar i andra rum, samtidigt.


Jo, men det är ju så jag fungerar i mitt inredande. Byter plats på saker mellan rummen och vips så har man förnyat sig med enkla medel.  


Som kuddarna till exempel. Här i soffan låg ju tidigare ett par blå kuddar. De fick flytta in till köket som fick nya blå gardiner... och istället hamnade kökets grå kuddar här i soffan.  Genast blev det ett "mildare" intryck. 


 Men man behöver ju inte bara flytta saker mellan olika rum, för att förändra. Nej, man kan ju byta plats på detaljerna inom rummet också. Jag bytte plats på mina vaser, och upptäckte att den gråblå Kähler-vasen passade bättre ihop med den maffiga lampan, än vad den transparenta glasvasen, som stod där innan, gjorde.


Vad tycker ni? Visst blir man lätt "hemmablind" på sina saker. Ibland behöver man nästan prova något nytt. Eller få tips av andra hur det skulle kunna bli snyggare hemma. 


Vad tycker ni om konstgjorda växter förresten? Jag föredrar helt klart äkta grönska och blomning. Men det blir ju så förbenat dyrt att hålla sig med vackra snittblommor överallt och jämt... Jag har köpt på mig lite konst-snittisar av något bättre kvalitet som får agera stand-in här och där. Kanske inte det snyggaste, men ekonomiskt i längden och så slipper man se tomma vaser ;)


 Åtminstone skänker de lite glädje till mig, som tillbringat många, många timmar i den där soffan sedan i Söndags. Ja, men jag trodde ju att jag var "dagen efter-seg" när jag var så trött i söndags. Efter att jag ryckt upp mig där på eftermiddagen, så kroknade jag snabbt igen.  Kände mig sjuk och eländig och sa till min kära familj att jag ska aldrig gå på fest mer.  Senare på kvällen, var jag rätt säker på att jag fått magsjuka... ni fattar utan att jag behöver gå in på detaljer, va? ;) 


Men det är nog snarare någon släng av något influensa-aktigt som hoppat på mig. Feber och en kropp som gör ont typ överallt.  På sätt och vis så var det ju bra att det inte bara var "dagen efter-seghet" som jag hade drabbats av! Jag menar... då hade det ju verkligen varit "färdigpartat" för den här bloggerskan...  ;)


Nåväl, det blir fortsatt soffläge någon dag till. Jag får åtminstone njuta av att solen skiner in genom mina skitiga fönster! Fast det ser nog inte ni på mina bilder, att fönstren är allt annat än rena  ;) Fast vad ni däremot kanske ser om ni är riktigt uppmärksamma är att jag bytte krukor i fönstren också, innan jag knäppte sista bilden ;) 


Maria

9 kommentarer:

  1. Hallå där:)
    Men hu va trist att du blivit sjuk :( Krya på dig!
    Ja, nog kan man bli hemmablind alltid.. Jag har en riktig svacka och tycker inte det är så roligt att göra något just nu... Eller ja, det finns liksom ingen tid över till det... Håller ju på och gör iordning så gott vi kan och då blir det ju liksom ingen tid att "piffa"... Å det är ju lite trist helt ärligt.
    Men så är det nu och då gäller det att bara hänga i. I övrigt händer det ju en del som man kanske inte alltid skriver om ju..
    Ja, jag kommer väl igen med ny energi :)
    Älskar verkligen din blå lampa!!! Sååå så fin!
    Krya på dig nu!
    Kram Anna
    PS: jag säljer i stort sett bara på Facebook loppis och slipper då "springet" hemma och det är enormt smidigt och lätt att lägga upp och sälja där :) Snabbt och enkelt och så har ju alla swisch :) Har siktet inställt på en del nya lampor som kostar en del, så jag brukar inte ofta ge mig ;-)

    SvaraRadera
  2. Japp hemmablind blir man och så går det en tid innan man får ett ryck att förändra/förnya. Ja eller flytta runt lite. Så hemtrevligt i ert vardagsrum Maria. Jag ar några fuskblommor, ja jag vet att jag inte borde det men som du säger en tom vas är ju inte kul. kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Flytta runt saker är bästa knepet för att göra om hemma. Och att leta i gömmorna! Fint hos dig, som alltid! Krya på dig, jag är tillbaka imorgon!

    SvaraRadera
  4. Jag är så imponerad av er som kan det där med inredning. Du har det verkligen jättefint. Jag flyttar dock också gärna runt prylar, utan att egentligen kunna det där såvansinnigt bra. Och magsjuka alt flunsan....bläh! Så trist! Hoppas du piggar på dig snabbt. Kram Mia
    http://happyvardag.se/2017/03/21/why-try-so-hard-to-fit-in/

    SvaraRadera
  5. Det är ju ett perfekt sätt att förnya sig, det där att flytta runt saker. Jag har också konstgjorda växter. De är så fina nu för tiden så det känns helt ok. Särskilt snittblommor blir ju så vansinnigt dyrt, som sagt.

    Hoppas du nu mår bättre!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Du har verkligen väldigt snyggt hemma! Så genomtänkt och stilfullt! Drinkvagnen som skymtar, vart kommer den ifrån?
    //M-L

    SvaraRadera
  7. Hoppas du mår bättre snart. Jag har inte konstgjorda växter men önskar att jag kunde ha. Katterna i hemmet låterbli äkta blommor men äter upp de konstgjorda. Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Hej hej snygging!
    Men vilken fest ni var på...bilderna är sååå sååå roliga...;)
    Å du har det så fint så fint å jag flinar åt hur man håller på....haha...man flyttar o byter plats....japp så gör jag med...saker kan verkligen bli som nya och se helt annorlunda ut på en annan plats...;)
    Ett tips med fuskblommor som jag ofta använder mig av då jag stylar (till foto)..är att köpa eller plocka några äkta gröna kvistar...å sen har man oäkta snittisar till...eftersom man då måste ha vatten i vasen ser det genast mer äkta ut bara av det...;)
    krya på dig!
    Kraaaaam Katarina

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt!! Och härliga bilder. Kul med fest! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...