söndag 19 mars 2017

Vilken fest det blev!


Jag tror nästan att jag måste säga att det var det roligaste bröllop jag någon gång varit på! Nu kan jag i och för sig inte skryta med att jag varit på speciellt många bröllop... Men det var i alla fall en superrolig tillställning! Och vackert förstås! Vigsel utomhus i den vackra men dock lite kyliga vårsolen. Det var min kollega som jag jobbat ihop med sedan elva år tillbaka som var bruden för dagen. Hon anlände i en glänsande svart Jaguar prydd med rosa band på backspeglarna, för att sluta upp på trappan tillsammans med den blivande maken, döttrarna och en best man.  Väldigt vackert! Jag tog inte speciellt många foton, och det är för privat att visa er, så ni får hålla tillgodo med de här galna bilderna på mig och Mannen i mitt liv istället.  Jag hade faktiskt velat hinna med att fota oss här hemma tillsammans så ni skulle få se hans outfit, som jag nämnde i ett tidigare inlägg. Men Mannen i mitt liv hade tur, för det hanns som sagt inte med ;)  Nu får han bjuda på detta istället...


De här galna bilderna var ett roligt och uppskattat inslag på festen igår! Och gissa om jag skrattade mig halvt fördärvad åt den historien... Alla pratade om att vi var tvungna att fota oss tillsammans i automaten, under kvällen. Jorå, det kunde vi väl. Vi gick in där bakom skynket jag och Mannen i mitt liv, där fanns en bildskärm/webkamera, som man kunde se sig själv, den räknade ner när vi stod och poserade och så knäpptes bilderna. Men rätt vad det var så hörde vi en röst som på engelska uppmanade oss att sätta på oss en hatt... (det låg lite utstyrsel bakom) WHAT? det var alltså inte bara en automat... bakom väggen satt ju kvällens fotograf, och såg ju hur vi blev förvånade och nästan lite förskrämda... vi som trodde att vi var ensamma hahaha...

Ja, det var lite galet. Och galet kul var det hela kvällen med god buffé, gott att dricka, trevligt bordssällskap, fina tal, dans och ja allt det som hör till ett bröllop! Jag och Mannen i mitt liv kände inte alls speciellt många, egentligen bara en familj, förutom brudparet som vi typ inte ens umgås med privat (Men det ska vi ändra på nu!) så vi såg kanske lite bortkomna ut i början, men det gick över kan jag säga... ;) Jag hade nog trott att vi inte skulle bli så sena, eftersom vi ju skulle hjälpa dottern med flytten den här helgen också... Jag hade förvarnat bruden om att vi nog inte var de skulle bli kvar till sist... Sist var vi inte att lämna festen, men definitivt inte först heller...  

Och idag kan jag väl erkänna att det var skönt att de hade kört de sista kartongerna  i flytten, redan igår kväll... För den här dagen har jag inte gjort många knop... Legat på soffan lite... eller rättare sagt ganska mycket... eller ja mer tills för någon timme sedan kanske ;) En seg och trött bloggerska som legat och  ofrivilligt "lyssnat" på film som hon inte ens gillar, typ Avatar... bland annat. Men det var det värt, tack Veronica och Christian för att vi fick vara med och dela denna fina och roliga eftermiddag, kväll och lite natt med er ;) 


Maria






7 kommentarer:

  1. Hahaha, vilka underbart galna bilder! Så ska det se ut :-)

    Ibland får man offra en dag på soffan. Det kostar ju, som bekant, att ligga på topp ;-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Hihi, vilka härliga bilder på er:) Kul att det blev så lyckat och en kväll att minnas.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så söt du är, ser så ung ut!

    SvaraRadera
  4. Så roligt och vilka härliga bilder. Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...