fredag 17 mars 2017

Fredag med vårkänsla


Vilken härlig fredag! Även om dagen började med tårar på veterinärkliniken, så fortsatte den desto bättre! Finaste lilla kaninen Simba fick i alla fall somna in en dag med vårsol! 


När Mannen i mitt liv släppte av mig hemma, efter turen till veterinären (tack och lov att han följde med, jag hade inte fixat det själv) tog jag mig en stärkande kopp kaffe.


Sen lastade jag och den utflyttande dottern lite kartonger i bilen, och jag släppte av henne vid hennes nya hem. Eller det som ska bli hennes hem. Nu är det mest en röra av kartonger och så håller hon och tvillingsyrran på att måla sovrummet grått.


Jag fortsatte sedan in till stan och uträttade lite ärenden, köpte med mig bästa salladen "i stada" och åkte om vid döttrarna och bjöd på lunch. Det var ett så fantastiskt fint väder idag, solen sken och man kände minsann hur det spratt till i kroppen. Vårkänslor!


En sådan där dag när man njuter av att köra Minstingen ut till stallet. Njuter av sol, torra diken, åkrar som ska väckas till liv... Bara, torra vägar... så där så det är ganska lätt att vilja köra lite fortare än vad man egentligen får...


Njöt av vårsolen gjorde jag även hemma. Jag tokgillar när den skiner in genom våra fönster bredvid ytterdörren. Tokgillar när ljuset flödar in i hela hallen och allt liksom badar i ljuset! Jag kanske  inte tokgillar att se mina fönster i solen, fyllda av små hundnosar, jag kanske inte tokgillar att min svarta skänk på en gång får ett grått tunt skimmer, jag kanske inte tokgillar att mitt svarta golv får grå-bruna skospår innanför ytterdörren... Men jag tokgillar vårens ljus och det uppväger helt klart det andra!

Maria

6 kommentarer:

  1. Så snygg hallentré! Min väderapp sa sol idag, men det har blåst och regnat/haglat. Kallt och inte alls mysigt tyvärr. Ha en fin helg!
    Kram Mia
    http://happyvardag.se/2017/03/17/saker-jag-inte-gjorde/

    SvaraRadera
  2. Himmel så snyggt! Stort och rymligt! Vilken drömhall!
    // M-L

    SvaraRadera
  3. Härliga, underbara vår. Vad trist med kaninen fast livet är ju så tyvärr, att det måste ta slut en dag. Du har så läckert i hallen. Kul att dottern ska flytta också, förstår att du gärna vill hjälpa till lite. Hälsa henne,ja bägge från mig. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Mmm härligt med vårsol! Skönt att det ändå blev en bra dag efter det jobbiga!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Håller med älskar vårsolen :) smutsiga fönster och dammiga golv gör inget då kramis

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...