fredag 3 mars 2017

När man ler hela tågresan hem från möten i Stockholm...


Jag måste ha sett lite smått fånig ut idag, när jag tog tåget hem från Stockholm här på eftermiddagen... Jag satt mest och smålog för mig själv hela tiden. Ja, jag fick faktiskt ett leende tillbaka av konduktören, så jag gjorde honom glad i alla fall ;)


Varför sitter jag på tåget och ler då, undrar man kanske? Jo... jag har varit i stan för ett par möten som gjorde mig glad. Det första var en förmiddagsdejt med Mellantjejen som jag mötte upp på Centralstationen.  Hon hade gjort ett jobbpass i en av butikerna där och vi gick upp till MOOD-gallerian och tog en fika. 


Vi hade inte setts sedan i lördags på Mall of Scandinavia. Det blir ju lätt så när hon tillbringar  den mesta tiden hos pojkvännen som bor i Vällingby. Desto mysigare när vi ses. Vi pratade lite om hennes utbildning hon går, jobb hon söker och intervjuer hon ska på. Vi pratade också lite om mitt andra möte jag hade inbokat på eftermiddagen...  När vi hade fikat klart gick vi i några butiker, jag shoppade lite smått på Newport. Så mysigt att vara tillsammans med henne, hon som i ett sms häromdagen berättade att hon faktiskt saknat mig. Faktiskt...;)  Jag har saknat henne med. Så det så ;) Så var hon ju så söt, när hon med ett leende konstaterade att Newport-butiken var mitt andra hem... Eh... ja, syntes det så tydligt att jag tokgillar att strosa runt där? Kanske log jag hela tiden där med??? ;)


Vi skildes åt och jag gick vidare för mitt andra möte den dagen. En träff med Charlotte från Jacobssonsen anrik dambutik i centrala Stockholm.  Ni kanske minns att jag köpte klänningar där för några veckor sedan? Ni kan läsa om det här annars.  Jag köpte en i butiken, och en klickade jag hem från deras webshop.  Jag fick mejlkontakt med  Charlotte i och med en fråga jag hade om ordern, och det ledde till att vi hade en träff idag! Jag sa ju att det hände grejer, minns ni? ;) 


Jag hämtade upp henne i butiken, blev presenterad för några av hennes medarbetare och fick veta att de hade en bild från min blogg uppsatt i butiken.  En utskrift på mig i klänningen från Stockholms klänningsfabrik! Smickrande, måste jag ju säga... Vi gick vidare till ett hotell intill och satte oss ner och pratade över en kopp kaffe. Charlotte visade sig vara en rar tjej som var lite nyfiken på min blogg. Vi pratade nämligen om sponsring... Eftersom jag är lite blygsam av mig, så berättar jag inte allt. Men... det kan vara så att vi faktiskt har något på gång! Ja, ett samarbete faktiskt! Det känns så himla kul! Och jag tycker att vi fick så fin kontakt bara den där lilla timmen! Och... jag ska snart dit igen.  Så... det kommer mera... =) 


Så... där har ni förklaringen till varför jag satt och smålog hela halvtimmen på tåget hem ;) Så ikväll är det absolut värt att fira med den finaste bubbelflaskan vi hade hemma. Jag är så himla glad och nöjd! SKÅL och ha en fin fredagskväll för det ska jag ha! Nu champagne och bad, sedan skaldjur och lite vitt! 


Maria


5 kommentarer:

  1. Grattis, så himla roligt! Hoppas det blir ett samarbete, låter ju toppen.
    New Port har mycket fint, men jag får ju nöja mig med nätbutiken. Tycker de kan öppna en butik här också.
    Förstår att ni ska fira lite extra ikväll:) Gott med champagne och skaldjur. Här blev det grillat som vanligt:)
    Ha en jättefin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Hoppas det går i lås. Så härligt när man är så där glad så man ler för sig själv!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Men vad roligt, grattis!!! Verkar ju superkul och spännande :) Hoppas få höra lite mer kring samarbetet. Kul att utveckla bloggen med samarbeten, det ena leder verkligen till det andra :) Fina bilder från ditt vackra hem också!

    Önskar dig en finfin helg!

    Kramar aka

    SvaraRadera
  4. Åååååå va roligt!!! Stort GRATTIS till dig <3
    Så GLAD för din skull :)
    Skål och ha en riktigt fin lördag!
    (fast just nu skålar jag i vitaminshot då;))
    Kraaaaaam Anna

    SvaraRadera
  5. Åh så spännande! Grattis! Nyfiken på exakt vad det handlar om, men det får vi väl veta? ;)
    // M-L

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...