onsdag 29 mars 2017

Blått i vårt kök


När jag var i Stockholm för några veckor sedan, så såg jag så himla snygga gardiner på Hemtex. Blå med blommor.


Det smyger ju faktiskt in mer och mer av just blått i vårt annars ganska så svart-vit-grå-lite bruna hem...  Det är ju väldigt fräscht och passar rätt bra hemma hos oss. Tycker jag i alla fall...


Jag har ju haft blått i köket tidigare och så blev jag så sugen på blå gardiner. Igen. Jag köpte dock inga blåblommiga gardiner just då... Nej, för jag tänkte att jag kunde väl hänga upp de där randiga som jag sydde för några år sedan... De i blått/vitt/rött... 


Jag tog fram dem ur linneskåpet... men bestämde mig snabbt för att det var inte alls dem jag var sugen på! ( Ni kan se dem här) Nej, jag ville ha de där blommiga... Så jag klickade hem dem, och fick dem någon dag senare. 


Det blev precis så bra som jag hade föreställt mig! En helt annan känsla än de där randiga... Så var det ju det där med kuddarna i kökssoffan också... 


Jag ville ju gärna ha ett par som matchade gardinerna, men tyckte det var lite väl att köpa nya kuddar i samma tyg som gardinerna, när jag faktiskt har typ hur många kuddfodral som helst... Och ser ni... de blommiga som bodde i vardagsrummet, de passade ju perfekt till gardinerna! Och de andra kuddarna bryter av lite lagom i samma färgtoner. De sydde jag samma år som vi flyttade in i huset. Syns på årtalet ;) 


Som lite pricken över i passar böckerna som ligger i brickan. Och de fyndade ljuslyktorna från Rusta. Enkla ljuslyktor som jag knipsat bort upphänget på, så det blev vanliga ljuskoppar.  Jag blev så himla nöjd med helheten i köket! 



Maria


10 kommentarer:

  1. ja, passar så fint med blått i erat hem! :) Gardinerna är jättefina! In med mer blåa toner och låt våren sprida sig. Kram

    SvaraRadera
  2. Men åh så snyggt det blev. Du får lära mig med om gardiner, har inte ett endaste par upphängt här hemma nu:).
    Det är jättefint med det blåa, passar så bra in hos er.
    Ha en fin kväll vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Verkligen superfint!
    Älskar blått :))

    Å tack fina du, blir så glad när du skriver så fint.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt! De passar jättebra där med allt det andra blåa också.

    Tack för bra tips på aktiviteter som jag kan ägna mig åt i hissen :-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Blev jätte snyggt! Kul med lite färg.

    SvaraRadera
  6. Det bleev jättefint tycker jag. Börjar också smyga in lite sommarblått här och var. Ljuslyktorna som du har köpte jag till jobbet. Smart att ta bort hänganordningen. Gardinerna var verkligen toppenfina. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jättefint! Verkligen. Blått och vitt är så klassiskt och så krispigt. Tidlöst och elegant.
    Jag har också enormt mycket blått och vitt i inredning.

    Kram och ha en fin dag!

    Anneli i Dalarna

    SvaraRadera
  8. Blev ju bra det där! Lite vårligt också.
    Jo, lille V börjar bli stor han med. Ska ta bort babysittern för den sätter han sig upp i nu vilket inte är så bra. Ligger snart utanför....
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  9. Oj så snyggt du gjort i köket! Härligt med nytt och fräscht såhär på vårkanten.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...