lördag 4 mars 2017

Champagne flight! Lyxigaste flighten? ;)


Fler än jag som gillar lite lyx i tillvaron? Inte? Då kan ni hoppa över dagens inlägg ;)  Idag, denna lördag eftermiddag, tänkte jag nämligen ta med er tillbaka till London och det fantastiska hotellet som vi bodde på... 


Jag vet att jag nämnde att vi en kväll där i Hamptons-baren, tog in något lite speciellt...  Något som jag skulle göra ett eget inlägg om.


På menyn fanns nämligen "The cellar room champagne flight". Jag och Mannen i mitt liv är lite barnsligt förtjusta i bubbel, och allra helst riktig champagne... Det är något som känns lite extra lyxigt att dricka. Ja, det känns faktiskt lyxigare att dricka champagne än ett fint rödvin i samma prisklass. Konstigt kanske, men jag tänker så i alla fall. 


Den här lyxiga flighten innehöll tre olika champagnesorter som serverades till varsin utvald kanapé.  Champagnen serverades förstås en och en så den var kall tills det var dags att dricka den. 


Att sitta där i den mysiga baren och blicka ut över den vackra loungen och smutta på god champagne och utsökta kanapéer som passade perfekt till... Ja, det kändes faktiskt lyxigt. 


Kanske har jag varit på fel ställen men jag har aldrig stött på denna trevliga vad säger man... flight...??? här hemma i Sverige. En trevlig form av förrätt. Och glasen var inte fullstora, tror varje glas innehöll kanske runt 70-80 ml, så det blev inte  F Ö R mycket champagne... ;)  Hade ni gillat en sådan här sak? Något ni testat på någonstans? 


Jag tittade förresten i butikerna som sålde den här champagnen om det gick att få tag i en sådan här med fågelbur... men tyvärr.  Den hade annars varit väldigt rolig att köpa med sig hem till fina drinkvagnen ;) 


Maria





6 kommentarer:

  1. Så häftigt, det hade jag gärna velat prova. Ser superlyxigt ut, har aldrig hört talas om det förut. Synd att det inte gick att få tag i en sådan fågelbur, den var ju såå snygg. Vilken mysig kväll, ni gör så mycket roliga saker tillsammans:) :).
    Hoppas ni har en toppenlördag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Mmmm vad gott och trevligt! Där hade jag gärna suttit också.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Ser helt underbart ut, jag älskar ju lyx i alla dess former kram Diana

    SvaraRadera
  4. Bubbel är inte min grej men det låter lyxigt. : )
    Spännande möte. Hoppas ni får till något kul.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Älskar bubbel men unnar mig inte äkta champagne så ofta faktiskt. Jag skulle verkligen uppskatta det ni gjorde, så lyxigt och mysigt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Åh så underbart det ser ut :)
    Kram Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...